recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector forstyrrelser - Frederiksberg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector forstyrrelser - Frederiksberg

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ayla Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 14:42
Hej rallew

Har du stadig problemer med Canal+ kanalerne?

Jeg har TDC hos mig nu og der er ingen problemer i dag.

PS. Hvilken vej bor du på, på Frederiksberg?

Mvh
Martin
/Martin
Til top
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 15:54

Ja, jeg har stadig problemer. Jeg bor på en sidevej til Sønder Fasanvej....

Var det TDC der ordnede det for dig?

Til top
Ayla Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af rallew rallew skrev:

Ja, jeg har stadig problemer. Jeg bor på en sidevej til
Sønder Fasanvej....

Var det TDC der ordnede det for dig?

Da teknikeren kom i dag og vi tændte TV'et, så hakkede Canal+ kanalerne
selvfølgelig ikke længere - Typisk!

Men han målte på mit stik og så at jeg havde for svagt signal. Han
skiftede "hovedet"/stikket på tv kablet og så lå jeg over "50" i målingen.

Men som sagt, det var IKKE at han skiftede stikket, der ordnede min
Canal+, det havde løst sig selv, lige pludselig.

Men ring til TDC og fejlmeld. Han var meget interesseret i at vide, om du
er på samme central som jeg. For Canal+ kanaler ligger i samme QAM
(frekvensområde) og der kan derfor være noget galt med netop den QAM
her på Frederiksberg.

Good luck
/Martin
Til top
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 19:41

Okay. Det vil jeg gøre en gang i næste uge så. Er lige på kort visit på hjemstavnen  så det......

Men ved du så hvilken central du tilhører? Så vil jeg lige tage notits af det.

Til top
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 00:09

Jeg ringede til TDC i dag og meldte mit problem til dem. De kunne så godt sende en tekniker ud og se på det. De sagde dog også at et antennekabel til en selector helst ikke må være mere end 12 meter langt. Mit er 15 meter og har lige målt efter at det nok godt kan lade sig gøre at bruge et 10 meter langt kabel i stedet for. Nu har jeg bare sådan et ganske almindeligt antennekabel købt i Merlin der er hooked op til en antenneforstærker.

Nu skal jeg så ud og købe et nyt kabel og jeg tænkte at det nok er bedst hvis jeg køber et højkvalitetskabel denne gang. Vil det skabe nogen mærkbar forskel? Og hvilket kabel kan i anbefale? (helst et der ikke er f-kabel)

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 12:02
Hej rallew,

Har nu flyttet emnet til selvstændig tråd (da den ikke omhandler Selector HD).

Nu har jeg bare sådan et ganske almindeligt antennekabel købt i Merlin der er hooked op til en antenneforstærker.

Har du for forsøgets skyld, prøvet at fjerne antenneforstærkeren? Flere andre har haft problemer med at antenneforstærkeren faktisk forstyrrede det digitale signal, så det netop gav de problemer med billedet du oplever!?

Nu skal jeg så ud og købe et nyt kabel og jeg tænkte at det nok er bedst hvis jeg køber et højkvalitetskabel denne gang. Vil det skabe nogen mærkbar forskel? Og hvilket kabel kan i anbefale? (helst et der ikke er f-kabel)

Jeg vil anbefale nogle kraftige kabler med helstøbte stik og støjspoler (især med den længde du har behov for). Selv har jeg rigtig god erfaring med Profigold, som dette.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 15:49
[/QUOTE]
Har du for forsøgets skyld, prøvet at fjerne antenneforstærkeren? Flere andre har haft problemer med at antenneforstærkeren faktisk forstyrrede det digitale signal, så det netop gav de problemer med billedet du oplever!?

Ja, jeg har prøvet at fjerne den, men så kan jeg slet slet ikke se noget. Så er det bare en masse farver blandet sammen med hinanden. Men jeg vil da købe sådan et kabel som du her foreslår.

Tak for det

Til top
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:16
Nu har jeg investeret i sådan et Tech+Link antennekabel på 10 meter og signalstyrken er blevet meget forbedret på Canal Plus kanalerne til omkring 330-341, men den laver stadig hak i kanalerne en gang i mellem. Gik ind og så på de tekniske oplysninger og den siger så NEJ til Carrier lock og frame lock med små mellemrum, mens signalstyrken stadigvæk er på 330-341. Gjorde som TDC sagde og prøvede med et nyt kabel, så nu må jeg nok ringe til dem igen og få den tekniker ud.
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2006
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 21:04

Hmm jeg bor på frederiksberg, sidevej til finsensvej... Og jeg har et dvb-c kort til min htpc (men altså ikke en decideret selector), og jeg har slet ikke kunnet få mytheatre til at finde hverken canal+ eller tv1000 kanalerne på de lave frekvenser i LANG tid (har dem dog ikke på mit kort, så det generer mig ikke vildt, men undrer mig om det kan være samme problem?) Det skal siges at de har virket!

Til top
rallew Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Hmm jeg bor på frederiksberg, sidevej til finsensvej... Og jeg har et dvb-c kort til min htpc (men altså ikke en decideret selector), og jeg har slet ikke kunnet få mytheatre til at finde hverken canal+ eller tv1000 kanalerne på de lave frekvenser i LANG tid (har dem dog ikke på mit kort, så det generer mig ikke vildt, men undrer mig om det kan være samme problem?) Det skal siges at de har virket!

Tja, nu er problemet ikke at jeg ikke kan finde kanalerne, for TV1000's kanaler fungerer helt fint uden at hakke, hvilket jeg ikke forstår. Men som sagt har jeg nu købt en antenneforstærker som selvfølgelig forstærkede signalet kraftigt både analogt og digitalt, samt et højkvalitets antennekabel som forbedrede det endnu mere, bortset fra det ikke fjernede "hakkelserne" på Canal Plus kanalerne. Men det kan da godt være at der er et problem med lige præcis de kanaler her på Frederiksberg.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre fra Ayla igen omkring hvilken central han er på. Det kunne sikkert hjælpe mig lidt når jeg forsøger at ringe til TDC igen i morgen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 11:03

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre fra Ayla igen omkring hvilken central han er på. Det kunne sikkert hjælpe mig lidt når jeg forsøger at ringe til TDC igen i morgen.

Jeg tror, at du forveksler det med TDC TV, det kommer fra en Central, det gør KabelTV ikke, Det bliver fordelt rundt i fiber, og omsat til RF fra centrale steder rundt om i landet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu