recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket lærred?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket lærred?
    Sendt: 29-Januar-2010 kl. 10:15
Jeg har en Optoma HD20, sidder ca 3m fra lærred.
Jeg har en lissau 78" basic(fik det gratis), men vil gerne ha noget bedre.
Der er buler i siden, og det virker som om der er en "grynet/digitalstøj" specielt ved meget lyse passager f.eks. is og himmel. Forstiller mig at det er ovefladen på lærred der gør dette.
Hvad skal man så vælge, kunne godt tænke mig et tab-tension da jeg så undgår buler/bøjninger.
Forestiller mig et 90" ville være passende.
Kan mørklægge komplet da det er en kælder.
Har kigget lidt på Lissau og Quality screen, men de er temlig dyre.
Hvad med Hivilux, er det godt, eller er det ikke værd at smide 6000kr efter???

Casper

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 10:41
Jeg har købt et GreyLight hos quality screen som jeg skal have sat op idag. Indtil nu har jeg testet på et hvidt lærred og grå dør.
Jeg har 15 m fra receiver til projektor og det første HDMI kabel på 15 meter jeg havde, havde svært ved at vise et billede og når det viste et billede var der støj på billede. Dette er forsvundet efter jeg købte et nyt kabel i Hifiklubben (1500 kr). Men alt efter afstand så kan det skyldes dit HDMI kabel.

Mit lærred har jeg købt direkte hos Qualityscreen, hvor jeg også hentede det i Lyngby og fik det til en god "udsalgs pris"
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 10:46
jeg er tilfreds med mit Hivilux 92".

der var nogle få kvalitets fejl på mit, især på overfladen (ikke lærred overfladen, men på overfladen af den aluminiums indkapsling omkring lærred) og et skævt optræk men fik et fint afslag grundet disse, selve lærredet er fuldt funktionelt, og synes også billedkvaliteten er godt med, har haft en 20x20cm prøve på noget stewart lærred oppe og synes forskellen er marginal.

det er jo kun gain 1.0 har aldrig rigtigt undersøgt omkring gain, men min forståelse er med gain 1.3 lærred, så kan du hente lidt mere lys ud af det, ergo bedre i visse situationer, men når der er mørklagt så står alt klippe klart, og godt i farverne.

der er lidt billeder i mit link under min post.

MEN kæft det stinker den første 2 ugers tid. NØJ mand.

en ting med mit tab tension, den er fuld stramt, dog nede i det ene hjørne der er der lige en lille bule i de første 30-40Sekunder så får den rette sig selv ud, kan flytte lærredet lidt i skinnen, så kommer det bare i den anden side, men det kan justeres helt væk.

Men som sagt så snart den lige har hængt i 1 minut så er den fuld glat, og ikke følsom over for luft og andet, den er super stabil.

Redigeret af Rasmusdc - 29-Januar-2010 kl. 10:51
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har købt et GreyLight hos quality screen som jeg skal have sat op idag. Indtil nu har jeg testet på et hvidt lærred og grå dør.
Jeg har 15 m fra receiver til projektor og det første HDMI kabel på 15 meter jeg havde, havde svært ved at vise et billede og når det viste et billede var der støj på billede. Dette er forsvundet efter jeg købte et nyt kabel i Hifiklubben (1500 kr). Men alt efter afstand så kan det skyldes dit HDMI kabel.

Mit lærred har jeg købt direkte hos Qualityscreen, hvor jeg også hentede det i Lyngby og fik det til en god "udsalgs pris"
Jeg har også købt mit direkte i Qualityscreen, og fik en rigtig god behandlingWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 19:45
Tak for svarene, er dog stadig i tvivl, men må se hvad finanserne sigerWacko
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 13:46
Har selv et Lissau Tab tension på 100". Kan klart anbefale Tab tension
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 17:31
Jeg tror også jeg har besluttet mig for et tab tension, men hoppper nok på et hivilux.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 19:30
Jeg tror HiVilux er et godt valg hvis du ikke har alt for høje krav og det er dit første projektor setup med en projektor til 20.000 eller under Thumbs Up
Jeg er tilfreds med mit HiVilux lærred selvom der er små fejl i overfladen, det ses ikke fra 3-4 meter med billede på. Farverne står godt, kontrasten er i orden uden at være helt i top. Det er helt sikkert pengene værd! Thumbs Up

/Halsted
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 19:35
har så ikke fejl i selve lærred overfladen på min hivilux......

selv ved nærsyn så står overfladen fuldstændig ens.
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 09:45
Så lyder det som om det er det man skal hoppe på. De har i øvrigt fået de nye serier i DK der hedder TX og TZ skulle vist være lidt bedre end den "gamle" TE serie!

Casper
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Case Case skrev:

Så lyder det som om det er det man skal hoppe på. De har i øvrigt fået de nye serier i DK der hedder TX og TZ skulle vist være lidt bedre end den "gamle" TE serie!

Casper

Dog er der ikke ændret ved billedkvaliteten.
" Bildqualität TZ = TX = TE "
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 20:42
Ok jeg troede at de havde lavet en bedre dug. Så er det nok bare designet der er lavet om.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu