recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sanyo PLV z3000 et godt alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSanyo PLV z3000 et godt alternativ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Emne: Sanyo PLV z3000 et godt alternativ?
    Sendt: 06-Marts-2010 kl. 13:10
Får en ny BenQ w6000 i næste uge og overvejer at sælge pga. jeg savner noget mere lensshift og har været nød til at bruge lidt keystone på at rette billedet op. Har egentlig været glad for min w6000, men måtte sende den til RMA pga. diverse fejl og er blevet lovet en ny.

Har tænkt på en Sanyo PLV z3000, men er i tvivl om den kan måle sig billedmæssigt med min BenQ. Z3000 har jeg hørt meget godt om, men om den er i samme liga aner jeg ikke. Den skal bruges i et lyskontrolleret rum (får snart mørklægningsgardiner), så lys er ikke et problem. Mit lærred er et Lissau Proscreen 92" mathvid med en gain på 1.0

Jeg ved godt DLP har fordel mht. til kontrast og mere pop og at panelet ikke bliver slidt, men LCD er da ikke håbløst bagefter? Synes det jeg har set af z3000 har været imponerende, men svært at sammenligne de 2 når man ikke har set dem side by side.

Redigeret af s0ad - 06-Marts-2010 kl. 13:14
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 15:16
jeg har en Z3000, købte den i rent sammenligning med W6000 og AE 3000.. AE4000 var måske bedre, men synes forskellen på W6000 og Z3000 var marginal i testrum. men med det samme vi var i ikke mørklagte rum, så skinner W6000 igennem, den er VÆSENTLIGT mere lysstærk. kan sagtens bruge min Z3000 i et rum med lys fra rummet ved siden af (har franskedøre mellem bio og stue.)..

Jeg tog Z3000 af flere grunde, EN af dem var støj, det er helt enormt så meget mere lydsvag en Z3000 er..

synes også W6000 havde lige vel meget skud på farverne.. men det kan justeres.

JEG personligt synes forskellen var marginal, samt jeg synes faktisk i dag at AE4000 klarer sig bedre end W6000.

Skulle jeg springe så blev det til en JVC DILA istedet.

Men det er bare min indgang..

Boede du i et område hvor du ikke kan mørklægge så kan du bare ikke komme uden om DLP´en.

men den larmer som en støvsuger......den w6000
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 15:40
Synes ikke larmen er så slem, det er bare blæserstøj og synes ikke man kan høre den (sidder under den), hvis lyden er nogenlunde høj, men i stille scener kunne jeg sagtens forestille mig, at nogle ville synes den er støjende.

Hvis jeg får den w6000 solgt, så regner jeg nok med at nuppe en z3000 med mindre Sanyo's z4000 kommer i april månede og til en pris på omkring de 16.000 kr. max.

Men er du ellers godt tilfreds med din z3000 og hvad synes du om sortniveaut på den?

Redigeret af s0ad - 06-Marts-2010 kl. 15:44
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 05:47
Mojn sOad Cool
Vi kunne jo prøve at slæbe min JVC HD-750 med ned til dig - men..... pås på den er god Thumbs Up
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 07:55
Sortniveauet er ok... jeg kan ikke se hvor meget bedre det kan blive, ment på den måde, det er jo et hvidt lærred,så når der erMEGET knald på lyset så harjeg lidt genskin i loft og såvidere..

Kan være det ville ramme mig hårdere hvis jeg havde malet loft og gulve og døre sorte.

JEg synes det er fint, men JVC´en er en del bedre.

har også hørt W6000 er bedre, jeg har en mate som vil købe projektor, har anbefalet ham JVC HD550 eller PT AE4000 eller W6000 som mulighed, alt andet end Z3000 da det er en 2 år gammel konstruktion, og han har søgt markedet af..

efter et par mdn, så endte han med at købe Z3000, han har set en 10-15 film hos mig, og det var den eneste om han synes dækkede hans behov, samt han havde et bedre kendskab til den grundet de 15 film, kontra 20-30 min demostrationer på de andre, så helt ringe kan den ikke være.

Skal siges han kunne godt se HD550 var bedre ,men den var også dyr

Men jeg mener at mere hifi orienterede folk så som OTTO herinde garanteret vil anbefale W6000 over Z3000. igen for mig var støjen bare for meget.

Redigeret af Rasmusdc - 09-Marts-2010 kl. 07:56
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Men jeg mener at mere hifi orienterede folk så som OTTO herinde garanteret vil anbefale W6000 over Z3000. igen for mig var støjen bare for meget.

Jeg synes det er vigtigt at understrege at mine anbefalinger af W5000 og 6000 er _betinget_ af en fuld kalibrering. Der er _meget_ stor forskel på billedkvaliteten fra dem før og efter kalibrering. Det synes jeg så også der er på en Sanyo, men slutresultatet EFTER kalibrering er efter min mening klart bedre på BenQ (før kalibrering synes jeg helt ærligt de begge er så ringe at det kan være lige meget, men man kommer naturligvis et stykke vej ved selv at justere lidt). JVC, Sim2 osv har gavn af kalibrering, men er ikke i samme grad direkte ringe i standard-indstillingerne.

Og så må jeg indrømme at jeg i stigende grad fokuserer på at få lys nok i billedet. Det er jo meget populært at jagte sort, sort, sort, men det løfter simpelthen billedkvaliteten usandsynligt meget, hvis man kan opnå en korrekt farvegengivelse og samtidig nå op omkring de 12 fL der anbefales. Og skal man holde det med et par hundrede timer på lampen, så skal man reelt op på 15-16 stykker med en ny lampe.

Jeg er af den overbevisning at hvis man vil jagte et korrekt billede, så skal det ikke kun være "korrekt" på farvegengivelse og sortniveau, men også på lysstyrke, før man kan sige at man er i mål. Og 90% af tiden er det vigtigere at have lys nok, end at have sort nok, også i et mørklagt rum. Har man først vænnet sig til at kigge på 12-14 fL, så er det altså ikke nemt at gå tilbage igen, sort eller ej.

Problemet med LCD'erne er at de mister ekstremt meget lys hvis man vil have farvegengivelsen på plads, så dér bliver det oftest et trade-off, medmindre man har et ret lille billede. Mange LCD'er der er angivet til 1500-2000 lumens, og rent faktisk godt kan levere det hvis man er ligeglad med farverne, kan med en korrekt farvegengivelse knapt levere 300 lumens. Det kan man sammenligne med W6000, der reelt leverer 6-700 lumens eller mere efter kalibrering.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:06

.

Redigeret af Pallec - 09-Marts-2010 kl. 11:27
Til top

Besvar Besvar