|
Hvid væg VS. Lærred |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
ikeaboy
-- Oprettet: 12-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 321 |
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:49 | |
Det er dårlig stil at hijacke andres tråde med sine egne spørgsmål, opret din egen tråd. |
||
Hagman
Bruger Oprettet: 28-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:34 | |
[/QUOTE]
Jeg kan selvfølgelig godt se, at der findes et utal af bedre og dyrer projoktore, men, det er vel ikke sådan at denne model kan gøre en film total grim at se på ?
Det med HDMI, mener jeg om selve projektoren laver HD-signalet om, og forringer billedet ? Redigeret af Hagman - 30-Juni-2009 kl. 21:38 |
||
Gerdes
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:47 | |
Hvordan kan du sige det uden at have set diverse projektorer live? At man er nybegynder inden for projektorverdenen betyder ikke nødvendigvis, at man er tilfreds bare billedet er stort. Når den første imponatoreffekt over det store billede har lagt sig, vil du begynde at se de fejl i billedet som projektoren laver. Jo bedre projektor jo færre se-bare fejl i billedet. |
||
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
||
Hagman
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:55 | |
Ja, det kan jeg godt se, men jeg tror du har større krav end mig. Det går ud på, at jeg vil se et godt billed på væggen, som svare til 100 tommer, jeg vil ikke have 1080p film til at lyse op i hele kælderen. Kan denne projektor, give mig et godt (ikke perfekt, eller super godt) billed ? Redigeret af Hagman - 30-Juni-2009 kl. 21:56 |
||
Don Pedro
Bruger Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:10 | |
Ja det har du fuldstændig ret i ikeaboy. Jeg havde lige gang i flere ting, så det smuttede for mig. Det må du undskylde Hagman. |
||
Hilsen Don P.
|
||
Gerdes
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:14 | |
Nu er det ikke mine krav vi diskuterer. Mine krav dækkes fint af denne projektor og bedre. Jeg har selv været nybegynder i projektorverdenen og det tog mig et års tid at finde en projektor, som jeg kunne leve med. Den holdt i øvrigt kun et års tid eller to, så måtte jeg have en ny. Det der er min pointe er, at du ikke skal undervurdere dine egne krav. Du skal ud og lave noget research. Blive klog på hvilken billedekvalitet du får i de forskellige prissegmenter. Tag en god film under armen og besøg en forhandler, som kan demonstrere den eller de projektor(er) som du overvejer. Sæt dig godt tilrette og se filmen. De første 15-20 minutter er bare wow-effekt over det store billede. Men kan du holde ud at se filmen færdig på den projektor? Er der detaljer i de mørke områder i billedet (kaldet shadow details) eller er der bare en sort masse. Er det sorte overhovedet sort eller er det gråt? Er hudtoner misfarvede eller er farvegengivelsen fornuftig? Der er masser af faktorer, som har indflydelse på billedekvaliteten, og der er kun dig der kan fortælle dig, om du får en god filmoplevelsen med en given projektor. Jeg har ikke set den omtalte projektor, så jeg kan ikke udtale mig om den. Men jeg tvivler på at den vil tilfredsstille dig, når du først får set diverse projektorer. |
||
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
||
Hagman
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:45 | |
Gerdes, jeg kan udemærket forholde mig til det du siger, og kan godt se, at jeg måske bliver skuffet efter et års tid, men jeg tror bare ikke jeg er 'superbilledkvalitet-typen'. Hvis den omtalte projektor er noget i absolute ikke kan sige god for, er der så andre i 5000-klassen, eller skal man virkelig op og give 10 jern+ ? |
||
Hagman
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:45 | |
[/QUOTE] Jeg havde lige gang i flere ting, så det smuttede for mig. Det må du undskylde Hagman. No harm done Redigeret af Hagman - 30-Juni-2009 kl. 22:47 |
||
Gerdes
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:58 | |
Men du ved det jo ikke .
Du kan overveje Infocus IN76 eller IN78. De er begge 720P projektorer og koster mindre end 10k. Dem burde du ikke blive utilfreds med det første års tid . |
||
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 23:02 | |
|
||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 23:04 | |
Hej Hagman Indsætter lige et link: http://www.projectorcentral.com/LG-AH215-projection-calculat or-pro.htm Det er til en beregning på ah215 der har lidt mere lys, end ah115 Den kan kun klare 70" før du løber ud af lys ved gain 1.0 Ved 100" er arealet det dobbelte af 70", så det bliver for mørkt. Ud og se - du kan ikke købe projektor uden at bruge øjnene. Redigeret af FNørd - 30-Juni-2009 kl. 23:04 |
||
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |