recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvid væg VS. Lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvid væg VS. Lærred

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Don Pedro Don Pedro skrev:

Hejsa

Er der nogen af jer der har stiftet bekendskab med disse connectech lærreder? http://shopdk.selek.com/TradePoint/Item_View?itemno=CTS16960

og hvad skal man gå efter er disse specifikationer noget værd?

Max picture size (m)2x1.12
Screen size(m) 2.06x1.42
Picture format 16:9
Gain 1.0
Screenframe size(cm) 3
Screenframe size top(cm) 10
Screen material Matte white material
color of backscreen Black
Screen box size(m) 2.134x0.72x0.72

Det er dårlig stil at hijacke andres tråde med sine egne spørgsmål, opret din egen tråd.

Til top
Hagman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:34

[/QUOTE]

Man får hvad man betaler for ! Men det kan da godt være du kan blive tilfreds med den, når det nu er din første projektor. Men der er ingen store projektor anmelder sites, der har givet at bruge tid på den, hvilket som regl er et tegn på den nok ikke bliver taget særiøst som film projektor.
Og du skal huske på det er en DLP projektor, hvilket vil sige at nogle mennesker ser det man kalder "regnbuer" på den, og ved sådan en billige model, kører farvehjulet nok langsomt hvilket gør at man ser flere regnbuer på den.  Prøv evt først at finde sted hvor du kan se en DLP projektor live, evt hifi klubben.

Og mht. de projektorer jeg nævnte, så er det langt fra det bedste af det bedste, det er alle Entry level "begynder" projektorer. Den du linker til er en såkaldt Bilka projektor.[/
QUOTE]

Jeg kan selvfølgelig godt se, at der findes et utal af bedre og dyrer projoktore, men, det er vel ikke sådan at denne model kan gøre en film total grim at se på ?
Jeg kommer jo fra 'ingenting', og hvis den bare kan afspille en 720p-film i en god kvalitet, på ca. 100 tommer, og jeg skal sidde 4 meter væk, hvor ringe kan den så være ?
Du skal selvfølgelig også passe på med at sammeligne din projektor med denne, da jeg er sikker på at din er langt bedre, ogdu er nok mere kræsen end jeg er... jeg er jo stadig total newbee, og mine krav er jo ikke så store - andet en et nogenlunde godt billed

Det med HDMI, mener jeg om selve projektoren laver HD-signalet om, og forringer billedet ?
...jeg tænker her mere på, hvis der nu er HDMI, kan den så ikke udnytte selve kvaliteten nogenlunde fuldt ud ?

Redigeret af Hagman - 30-Juni-2009 kl. 21:38
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:47

Oprindeligt skrevet af Hagman Hagman skrev:

jeg er jo stadig total newbee, og mine krav er jo ikke så store - andet end et nogenlunde godt billed

Hvordan kan du sige det uden at have set diverse projektorer live?

At man er nybegynder inden for projektorverdenen betyder ikke nødvendigvis, at man er tilfreds bare billedet er stort. Når den første imponatoreffekt over det store billede har lagt sig, vil du begynde at se de fejl i billedet som projektoren laver. Jo bedre projektor jo færre se-bare fejl i billedet.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Hagman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Hvordan kan du sige det uden at have set diverse projektorer live?

At man er nybegynder inden for projektorverdenen betyder ikke nødvendigvis, at man er tilfreds bare billedet er stort. Når den første imponatoreffekt over det store billede har lagt sig, vil du begynde at se de fejl i billedet som projektoren laver. Jo bedre projektor jo færre se-bare fejl i billedet.

Ja, det kan jeg godt se, men jeg tror du har større krav end mig.
Jeg går ikke så meget op i, at detaljerne er overdrevene super, og at man kan se Daniel Aggers hudorme på tribunen når der er landskamp, det er jo ikke det det går ud på.

Det går ud på, at jeg vil se et godt billed på væggen, som svare til 100 tommer, jeg vil ikke have 1080p film til at lyse op i hele kælderen.

Kan denne projektor, give mig et godt (ikke perfekt, eller super godt) billed ?

Redigeret af Hagman - 30-Juni-2009 kl. 21:56
Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2005
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Don Pedro Don Pedro skrev:

Hejsa

Er der nogen af jer der har stiftet bekendskab med disse connectech lærreder? http://shopdk.selek.com/TradePoint/Item_View?itemno=CTS16960

og hvad skal man gå efter er disse specifikationer noget værd?

Max picture size (m)2x1.12
Screen size(m) 2.06x1.42
Picture format 16:9
Gain 1.0
Screenframe size(cm) 3
Screenframe size top(cm) 10
Screen material Matte white material
color of backscreen Black
Screen box size(m) 2.134x0.72x0.72

Det er dårlig stil at hijacke andres tråde med sine egne spørgsmål, opret din egen tråd.

Ja det har du fuldstændig ret i ikeaboy.

Jeg havde lige gang i flere ting, så det smuttede for mig. Det må du undskylde Hagman.

Hilsen Don P.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:14

Ja, det kan jeg godt se, men jeg tror du har større krav end mig.
Jeg går ikke så meget op i, at detaljerne er overdrevene super, og at man kan se Daniel Aggers hudorme på tribunen når der er landskamp, det er jo ikke det det går ud på.

Det går ud på, at jeg vil se et godt billed på væggen, som svare til 100 tommer, jeg vil ikke have 1080p film til at lyse op i hele kælderen.

Kan denne projektor, give mig et godt (ikke perfekt, eller super godt) billed ?

Nu er det ikke mine krav vi diskuterer. Mine krav dækkes fint af denne projektor og bedre.

Jeg har selv været nybegynder i projektorverdenen og det tog mig et års tid at finde en projektor, som jeg kunne leve med. Den holdt i øvrigt kun et års tid eller to, så måtte jeg have en ny.

Det der er min pointe er, at du ikke skal undervurdere dine egne krav. Du skal ud og lave noget research. Blive klog på hvilken billedekvalitet du får i de forskellige prissegmenter. Tag en god film under armen og besøg en forhandler, som kan demonstrere den eller de projektor(er) som du overvejer. Sæt dig godt tilrette og se filmen. De første 15-20 minutter er bare wow-effekt over det store billede. Men kan du holde ud at se filmen færdig på den projektor? Er der detaljer i de mørke områder i billedet (kaldet shadow details) eller er der bare en sort masse. Er det sorte overhovedet sort eller er det gråt? Er hudtoner misfarvede eller er farvegengivelsen fornuftig? Der er masser af faktorer, som har indflydelse på billedekvaliteten, og der er kun dig der kan fortælle dig, om du får en god filmoplevelsen med en given projektor.

Jeg har ikke set den omtalte projektor, så jeg kan ikke udtale mig om den. Men jeg tvivler på at den vil tilfredsstille dig, når du først får set diverse projektorer.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Hagman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:45

Gerdes, jeg kan udemærket forholde mig til det du siger, og kan godt se, at jeg måske bliver skuffet efter et års tid, men jeg tror bare ikke jeg er 'superbilledkvalitet-typen'.

Hvis den omtalte projektor er noget i absolute ikke kan sige god for, er der så andre i 5000-klassen, eller skal man virkelig op og give 10 jern+ ?

Til top
Hagman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:45

[/QUOTE]
Ja det har du fuldstændig ret i ikeaboy.

Jeg havde lige gang i flere ting, så det smuttede for mig. Det må du undskylde Hagman.
[/QUOTE]

No harm done

Redigeret af Hagman - 30-Juni-2009 kl. 22:47
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:58

Gerdes, jeg kan udemærket forholde mig til det du siger, og kan godt se, at jeg måske bliver skuffet efter et års tid, men jeg tror bare ikke jeg er 'superbilledkvalitet-typen'.

Men du ved det jo ikke .

Hvis den omtalte projektor er noget i absolute ikke kan sige god for, er der så andre i 5000-klassen, eller skal man virkelig op og give 10 jern+ ?

Du kan overveje Infocus IN76 eller IN78. De er begge 720P projektorer og koster mindre end 10k. Dem burde du ikke blive utilfreds med det første års tid .

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 23:02

Gerdes, jeg kan udemærket forholde mig til det du siger, og kan godt se, at jeg måske bliver skuffet efter et års tid, men jeg tror bare ikke jeg er 'superbilledkvalitet-typen'.tror bare ikke!!!hvor blive ved troen ,og så få vished ved at gøre som gerdes foreslår

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 23:04

Takker.

Nu er det jo min første projektor, så ville denne kunne anbefales ?

http://www.clicksalg.dk/PartDetail.aspx?q=p:2275767;b:152;pl :1

Hej Hagman

Indsætter lige et link: http://www.projectorcentral.com/LG-AH215-projection-calculat or-pro.htm

Det er til en beregning på ah215 der har lidt mere lys, end ah115

Den kan kun klare 70" før du løber ud af lys ved gain 1.0

Ved 100" er arealet det dobbelte af 70", så det bliver for mørkt.

Ud og se - du kan ikke købe projektor uden at bruge øjnene. 

Redigeret af FNørd - 30-Juni-2009 kl. 23:04
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu