recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lysstyrke i projektor-setups
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLysstyrke i projektor-setups

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:55

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Nu er det på ingen måde sikkert jeg vil købe projekter, men er der mulighed for bare at komme og se en løsning så man har en idé om hvad man smider penge efter? Uden at føle man skal smide penge på bordet. For den følelse havde jeg da jeg i HFK så en demo, så det var en ret dårlig oplevelse.

Alle nogenlunde seriøse forhandlere jeg kender, uden undtagelse, vil hellere end gerne vise frem hvad de kan uden at der behøver være en konkret købs-tanke med det. Men samtidig foretrækker alle forhandlere, jeg selv inklusive, at man spiller med åbne kort om det, ellers antager vi som udgangspunkt at man kommer fordi man vil købe noget - det er jo en butik du bevæger dig ind i, den lever af at sælge varer. Så henvend dig på forhånd og giv udtryk for at du godt kunne tænke dig en demo af ren interesse men at du ikke har tænkt dig at købe noget her og nu, så kan forhandleren selv vælge hvornår og hvordan han vil bruge tid på det. Og så får du ikke oplevelsen af at der står én og vil pushe varer mens du bare er på nysgerrigheds-kig.

Jo flere der kan komme forbi og få en oplevelse af at der findes et alternativ til hyldevare-butikkerne, jo bedre.

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Nu er det på ingen måde sikkert jeg vil købe projekter, men er der mulighed for bare at komme og se en løsning så man har en idé om hvad man smider penge efter? Uden at føle man skal smide penge på bordet. For den følelse havde jeg da jeg i HFK så en demo, så det var en ret dårlig oplevelse.

Alle nogenlunde seriøse forhandlere jeg kender, uden undtagelse, vil hellere end gerne vise frem hvad de kan uden at der behøver være en konkret købs-tanke med det. Men samtidig foretrækker alle forhandlere, jeg selv inklusive, at man spiller med åbne kort om det, ellers antager vi som udgangspunkt at man kommer fordi man vil købe noget - det er jo en butik du bevæger dig ind i, den lever af at sælge varer. Så henvend dig på forhånd og giv udtryk for at du godt kunne tænke dig en demo af ren interesse men at du ikke har tænkt dig at købe noget her og nu, så kan forhandleren selv vælge hvornår og hvordan han vil bruge tid på det. Og så får du ikke oplevelsen af at der står én og vil pushe varer mens du bare er på nysgerrigheds-kig.

Jo flere der kan komme forbi og få en oplevelse af at der findes et alternativ til hyldevare-butikkerne, jo bedre.

Se! Den holdning synes jeg er rigtig fed! Og det er sådan noget jeg savner i branchen, det var det indtryk jeg fik ved Sunaudio i aalborg, det sidste han sagde var endda, at vi var mere end velkommen til at komme igen, også bare for at lytte. På intet tidspunkt følte vi os presset af at købe, og det var rigtig fedt. For netop dét giver en lyst til at komme igen. Han havde heller ikke noget imod hvis vi skulle låne udstyr eller pille ved det. Som jeg har oplevet andre steder.

Men da jeg snart bosætter mig på sjælland, håber jeg da der er flere forhandlere som denne.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 16:35

Men det jeg gerne vil, er at se nogle løsninger i prislejer i 5-10-15 kr. alt inkl.

Hér løber vi så ind i et problem. Projektor-markedet i de lavere prisklasser er ekstremt pris-fikseret, hvilket trykker avancerne nedad. Der er derfor simpelthen ingen der kan tjene penge på at levere en seriøs demonstration af projektorer i denne prisklasse, det er ganske enkelt derfor du ikke rigtigt kan finde præsentationer af projektorer under 10.000,-, udover i Hifi Klubben hvor det i de fleste forretninger ikke fremvises særligt godt, fordi det mere eller mindre betragtes som et side-produkt. Åboulevarden er en mulighed. Esbjerg har også gode demonstrationsmuligheder, der er sikkert flere. Men som Christian siger, der er ikke nogen der gider demonstrere udstyr for at du kan købe det billigere på nettet bagefter. Det er desværre sådan det har udviklet sig for dem der har kastet sig ud i at demonstrere billigere projektorer, derfor er de fleste (inkl. jeg selv) ganske enkelt holdt op med det. Som jeg har sagt før, de faldende priser er et problem for forbrugerne i sidste ende, for hvad hjælper det at man kan købe billige projektorer på nettet, når man ikke kan få dem demonstreret og finde ud af hvad man skal købe? Så var det måske bedre at i stedet for at en projektor kan købes til 7.000,- på nettet, så kostede 10.000,- og rent faktisk blev demonstreret rundt omkring.

Med andre ord, hvis du og tilstrækkeligt mange andre, gerne ville betale 20% ekstra for samme produkter, så kunne du sagtens få dem demonstreret. Du (og alle andre) er stadig velkommen til at få en uforpligtende demo, men jeg har ikke noget i de prisklasser p.t.

Til top
jr00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-December-2004
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Ovenstående eksempel tog udgangspunkt i et relativt lille lærred, 180 cm bredde – 84”. Lad os antage at vi hæver billedstørrelsen en anelse, til 200 cm bredde (ca 93”). At gå fra 84” til 93” lyder jo ikke af meget, men der er en væsentlig detalje i dét regnestykke som de fleste glemmer: Det afgørende er arealet af billedet, ikke diagonal-målet. Et 200 cm bredt billede er 25% større end ét på 180 cm, og kræver derfor 25% mere lys fra projektoren:

40 cd/m2 x pi x 2,25 m2 / 1 = 280 lumens.

Til at overkomme, men jvfr. Ovennævnte eksempel ikke nogen selvfølge. Går vi op til 230 cm bredde, rammer vi 3 m2:

40 x pi x 3 / 1 = 377 lumens.

Når du snakker om lysstyrken er sjov at sammenligne dine beregninger med lumens-værdierne målt for JVC's HD750 projektor ved forskellige indstillinger. Se tabellen nederst på denne side:

http://avforum.no/forum/dybdetester-video/90255-dybdetest-jv c-dla-hd750.html?garpg=7

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 01:55

Kan man måle sig frem til hvor stor lysstyrke der er i ens projektor?!

Jeg mener et familiemedlem ligger inde med en gammel lysmåler, fra da han var amatørfortograf.

Hvilket billede skal projektoren fremvise, og skal man måle lige foran lærredet?!

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu