recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt EL-selskab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt EL-selskab

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 45 minutter siden kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

[QUOTE=lahan]hvad mener du med shady måde ved fornyelse ? Hvad skal man være opmærksom på ?
Jeg har oplevet at de har ændret mit abonnement til et dyre produkt, unden at jeg blev informeret. Det er ikke lovligt, og derfor havnede de på Tænk's liste.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4799
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 7 minutter siden kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

Hov, du kan bare ignorere nedenstående...  Jeg havde lige glemt dine krav til selskab og her er et månedligt gebyr på kr. 18 men så får du også resten til kostpris.

Er fint tilfreds med Altid Energi som jeg lige er skiftet over til.  Jeg kom fra Vindstød, men deres shady måde at håndtere den årlige fornyelse igennem Elforbundet gav nogle klækkelige regninger.

Altid Energi slår sig op som klassens pæne dreng og det er stærkt tiltrængt i det danske ellandskab.  De koster kr. 18 i abonnement hver måned, men dem vil jeg gerne betale for at få en ordentlig behandling uden trælse regninger på over kr. 1.500.

Mener at Altid Energi kom ud som en blandt de fire bedste i Tænks test.
Jeg har uploadet min elregning fra Ewii til Altid Energi. De kommer frem til en besparelse på 290 kr/år, og det er udelukkende på abonnementet. Men jeg kører i forvejen med variabel EL pris, så ingen forskel på EL prisen, som er den samme uanset selskab. Kan huske jeg blev tilbudt stor besparelse hos Ørsted, men igen peanuts da jeg regnede efter. Og hvad med forsynings sikkerhed, den er vel bedst ved de store EL selskaber?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 55 minutter siden kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har uploadet min elregning fra Ewii til Altid Energi. De kommer frem til en besparelse på 290 kr/år, og det er udelukkende på abonnementet. Men jeg kører i forvejen med variabel EL pris, så ingen forskel på EL prisen, som er den samme uanset selskab. Kan huske jeg blev tilbudt stor besparelse hos Ørsted, men igen peanuts da jeg regnede efter. Og hvad med forsynings sikkerhed, den er vel bedst ved de store EL selskaber?

Jeg ved faktisk intet om forsyningssikkerhed.  Har kørt med Vindstød (lille selskab) i en del år og der har aldrig været problemer.  Tænker at det kun er hvis elselskabet går fallit, at man kan løbe ind i problemer.

Du skal lige være opmærksom på om dit elselskab har såkaldt tillæg på variabel timepris.  Nogle gange lægger de en lille procentsats på som så gør din el en lille smule dyrere end den rå pris.

Tænker du har en udmærket pakke hos Ewii, så det er vel bare at blive der.

Jeg har dog selv som hobby at optimere mine udgifter og regner alt ud på 10 år.  Så er kr. 290 om året lige pludseligt kr. 2.900, hvilket også kan mærkes på min bankbog over tid :-)

LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 46 minutter siden kl. 16:19
Ewii har 3 abonnement beløb på regningen, og jeg skal stadigvæk betale 45 kr/md i abb bare for transporten af EL. Jeg sparer 30 kr/md minus abb ved nyt selskab, ved at skifte selskab, så den har Ewii regnet godt ud Unhappy

Redigeret af Munch - 6 timer 45 minutter siden kl. 16:20
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 20 minutter siden kl. 16:45

Og hvad med forsynings sikkerhed, den er vel bedst ved de store EL selskaber?

Elselskaber som NettoPower, Modstrøm, Ewii, Andel etc. handler kun med strøm, de står ikke for leveringen og har ingen indflydelse på forsyningssikkerheden. Den opgave ligger hos netselskaberne, dem der ejer kablerne (og som du betaler nettarif for eltransporten til). 

Man kan ikke selv vælge netselskab, det afgøres udelukkende af, hvor man bor. 

Redigeret af longjohn2 - 6 timer 18 minutter siden kl. 16:47
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 14 minutter siden kl. 16:51
Det er netop hvad Ewii er, et netselskab. Jeg kan ikke skifte dem ud!
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 20 minutter siden kl. 18:45
-

Redigeret af affer - 4 timer 19 minutter siden kl. 18:46
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 19 minutter siden kl. 18:46

mig bekendt er det n1, trefor og konstant der dækker Vejle - selvfølgelig alt efter hvor du bor.. Ewii er ikke et elnetselskab, men en elleverandør - som godt kan skiftes ud

du kan finde dit elnetselskab her: https://elnet.dk/nettilslutning/find-netselskab

Redigeret af affer - 4 timer 11 minutter siden kl. 18:54
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 28 minutter siden kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

mig bekendt er det n1, trefor og konstant der dækker Vejle - selvfølgelig alt efter hvor du bor.. Ewii er ikke et elnetselskab, men en elleverandør - som godt kan skiftes ud

du kan finde dit elnetselskab her: https://elnet.dk/nettilslutning/find-netselskab
Jo det er Ewii, jeg er flyttet til Kolding og de er et netselskab.

Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 50 minutter siden kl. 21:15

Ewii er ikke dit elnetselskab, men din elleverandør :-) det er Trefor der er dit elnetselskab i Kolding. Dit elnetselskab kan du ikke skifte ud, Ewii kan du godt skifte ud.

Redigeret af affer - 1 time 43 minutter siden kl. 21:22
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 42 minutter siden kl. 22:23

Ewii er ikke dit elnetselskab, men din elleverandør :-) det er Trefor der er dit elnetselskab i Kolding. Dit elnetselskab kan du ikke skifte ud, Ewii kan du godt skifte ud.

Munch blander det sammen, firdi EWII tidligere var en del af TreFor. Wink
Men da man opdelte tingene, og oprettede et separat elselskab, gav man det et nyt navn - EWII.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu