|
Stor nok til projektor? |
Besvar |
Forfatter | |
banielsen
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2005 Status: Offline Point: 227 |
Emne: Stor nok til projektor? Sendt: 31-Marts-2009 kl. 10:46 |
Hej Xperter Jeg står og overvejer at købe mig en projektor og lærred Jeg har set mig rigtig varm på en Infocus x10, men jeg er meget i tvivl om der i det hele taget er plads nok til en projektor i min stue. Jeg vil ca. få 3-3½ meter imellem projektor og lærred. På forhånd tak |
|
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 11:00 |
Hej ban Her er lige et par links: http://www.projectorcentral.com/home.cfm http://www.projectorcentral.com/InFocus-X10-projection-calcu lator-pro.htm For mig ser det ud som om den giver meget lys; MEN disse beregninger er på det af producenten opgivne - dette er ofte optimistisk. Da jeg begyndte på det her, fik jeg kontakt til Otto fra AV Precision og herfra har jeg fået en god vejledning - prøv det. Selv har jeg 4 m imellem et 100" lærred og en siddeafstand på 3 m. Det virker meget fint. God fornøjelse - FNørd |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 15:53 |
Jeg har selv en afstand på ca. 3,5 meter imellem projektoren og lærredet i min stue, og en siddeafstand på omkring 2,5 meter.. Jeg startede ud med at bruge Harald Nyborg's billige 16:9 lærred, på ca. 62". Men det føltes efterhånden for småt, ligesom kvaliteten af lærredet heller ikke ligefrem var den bedste. For nylig opgraderede jeg så til et 90" lærred fra Multibrackets, og jeg blev samtidig også nødt til at zoome en del ud på projektoren, for at få billedefeltet på lærredet fyldt helt ud. Det fungerer dog nogenlunde med den lærredstørrelse i min relativt lille stue - også på dén afstand. Men lærredet må altså helt sikkert heller ikke blive større end dét, da 90" føles som smertegrænsen for, hvad der i praksis kan lade sig gøre med en projektor, der ikke er i Full HD. På dén afstand ville 77 - 84" nok alligevel ha' været den mest ideelle størrelse, så måske "nedgraderer" jeg igen på et senere tidspunkt. Redigeret af musicus - 31-Marts-2009 kl. 19:30 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |