recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor nok til projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStor nok til projektor?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Stor nok til projektor?
    Sendt: 31-Marts-2009 kl. 10:46

Hej Xperter

Jeg står og overvejer at købe mig en projektor og lærred

Jeg har set mig rigtig varm på en Infocus x10, men jeg er meget i tvivl om der i det hele taget er plads nok til en projektor i min stue. Jeg vil ca. få 3-3½ meter imellem projektor og lærred.
Er det langt nok? og hvor mange tommer vil man kunne komme op på?

På forhånd tak

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 11:00

Hej ban

Her er lige et par links:

http://www.projectorcentral.com/home.cfm

http://www.projectorcentral.com/InFocus-X10-projection-calcu lator-pro.htm

For mig ser det ud som om den giver meget lys; MEN disse beregninger er på det af producenten opgivne - dette er ofte optimistisk.

Da jeg begyndte på det her, fik jeg kontakt til Otto fra AV Precision og herfra har jeg fået en god vejledning - prøv det.

http://www.av-precision.dk/

Selv har jeg 4 m imellem et 100" lærred og en siddeafstand på 3 m.

Det virker meget fint.

God fornøjelse - FNørd

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 15:53

Jeg har selv en afstand på ca. 3,5 meter imellem projektoren og lærredet i min stue, og en siddeafstand på omkring 2,5 meter..

Jeg startede ud med at bruge Harald Nyborg's billige 16:9 lærred, på ca. 62". Men det føltes efterhånden for småt, ligesom kvaliteten af lærredet heller ikke ligefrem var den bedste.

For nylig opgraderede jeg så til et 90" lærred fra Multibrackets, og jeg blev samtidig også nødt til at zoome en del ud på projektoren, for at få billedefeltet på lærredet fyldt helt ud. Det fungerer dog nogenlunde med den lærredstørrelse i min relativt lille stue - også på dén afstand. Men lærredet må altså helt sikkert heller ikke blive større end dét, da 90" føles som smertegrænsen for, hvad der i praksis kan lade sig gøre med en projektor, der ikke er i Full HD.

På dén afstand ville 77 - 84" nok alligevel ha' været den mest ideelle størrelse, så måske "nedgraderer" jeg igen på et senere tidspunkt.

Redigeret af musicus - 31-Marts-2009 kl. 19:30
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu