recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vw100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony vw100

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony vw100
    Sendt: 24-April-2009 kl. 20:15

At købe en sådan brugt ville det være en dum ide ? Er den forældet svær at skaffe nye lamper til dyr i drift m.m ?

Og hvad med billedkvalitet er projektorerne i 20k klassen blevet ligeså gode som sony´en idag ?

Altså hvor GO´ er den !!!

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 20:38
det kommer vel an på prisen og man finder et hvor de har lampe til en sony vw100. Mener bare ikke den har 24p til blu-ray 

Redigeret af xcardman - 24-April-2009 kl. 20:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 22:12
Nej 24P har den ikke så vidt jeg ved. Det ku man måske leve med.
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Nej 24P har den ikke så vidt jeg ved. Det ku man måske leve med.

Det vil man ikke leve med. Pæren koster desuden en større formue til den projektor.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

At købe en sådan brugt ville det være en dum ide ? Er den forældet svær at skaffe nye lamper til dyr i drift m.m ?

Og hvad med billedkvalitet er projektorerne i 20k klassen blevet ligeså gode som sony´en idag ?

Altså hvor GO´ er den !!!

Den kan fås til rimeligt lave priser brugt, i betragtning af nyprisen, men der er et issue med lampeprisen. Jeg vil ikke sige at 20k projektorer er lige så gode, men du skal ikke voldsomt langt over - JVC'erne er på mange måder på samme niveau. Personligt ville jeg ikke på nuværende tidspunkt investere i en VW100 i forhold til en af de nye JVC'er, hvis dét man er på udkig efter er noget andet end DLP.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 08:55
Jeg mener også at have hørt at sony vw100 & vw50 skulle have et problem med at lampen bliver meget mørk allerede efter ca. 1000 timer,og flere vælger at udskifte lampen der simpelhen fordi den bliver for mørk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 17:10

Okay ser ud til der skal springes over sony´en

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 17:53

Er der mon nogen i dette forum der er gamle nok til at huske de lårklaskende film med den franske komiker Louis de Funés fra 70'erne?

En af dem er "Undskyld vi flygter". I en tidlig scene er han dirrigent i et stort orkester. Til slut roser han okestret for hvor fantastisk de spillede. Det var jo helt suverænt...   Der var selvfølgelig lige en lille skævert fra 2. violinisten... og et bækken var en lille smule for højt i en enkelt passage ... og lød klarinetten ikke en anelse rusten? Ja, til sidst var der ikke den ting der ikke var i vejen. Det ender med at de Funés går fuldstændigt amok over hvor elendigt orkestret var.

Sådan er det åbenbart også med Sony VW100...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 18:56

Forstår godt hvad du mener.

Der er jo noget galt med alt grej på et eller andet område og noget der altid vil ku blive bedre. Jeg tror faktisk Sonyen er go nok! til mig ihvertfald Men igen man skal jo kigge på pris og hvad man kan få istedet. Der er jo konkurrence og kan man købe en år 2008-2009 projektor der har 24p måske billigere pære og endda en lille smule bedre billedkvalitet så er det jo dumt ikke at ta den. og så måske kun en lille smule dyrere.

Så kan jeg begynde at kigge og læse om en jvc hd350 f.eks så finder jeg en masse små negative ting ved den også det er der ingen tvivl om man finde og så vil man heller ikke ha den. Det er det der er "farligt" ved at sidde og ville finde det perfekte ved at læse brugeranmeldelser og tests på nettet for det perfekte findes ikke og en lille ting der bliver bemærket i en anmeldelse bliver pludseligt et kæmpeproblem for en. Derfor skal man også ud at se billedet selv hvis det er muligt og se hvad man bedst kan leve med af de fejl og styrker hver enkelt skærm projektor har og derefter vælge en. Og det er sikkert at nogen af de fejl der er blevet nævnt i en anmeldelse på nettet ligger man ikke mærke til selv eller generer ikke en og omvendt er der sikkert også nogen af fejlene der gør.

Det er bare ikke det som det her handler om for mig. Det er simpelthen at finde ud af hvor jeg bruger 20.000 bedst. og det var det Sony projektoren kostede til en start ihvertfald, Brugt. Jeg aner ikke meget om projektorer, har dog ejet en engang, men har ikke fulgt med i det i 4 år mindst og kan dog huske jeg har haft læst om sonyen dengang og den kostede ca.100.000. Så er den til salg til en pris brugt hvor man pludselig har mulighed for at købe den så slår det dog heldigvis en at mon ikke der er sket noget de sidste 3-4 år og kan man idag få en ny der er bedre til 20k og det spørger jeg så om. Og jeg vil sige at jeg nok i bund og grund havde valgt den fra inden jeg skrev her medmindre folk som otto havde sagt at at det var den bedste projektor jeg ku få medmindre jeg ville gi  40-50k.  Men der er for mange ting der taler imod den 24p er ikke så fedt at den ikke har. En pæn dyr pære helt op til 6000kr for en ny og den er 3år gammel. Der bliver også sagt at pæren mister lys ved 1000 timer det kan man så tro på eller lade være. Havde svarene været som jeg har sagt en gang at du får ikke bedre på den anden side af 40-50k hvis du kan undvære 24p så havde jeg da helt sikkert kontaktet sælger for en demonstration. Som det er nu  ville jeg mene at den skulle ned i 10-12 tusinde før det ku blive interessant. Hvad mener i en Sony vw100 er værd idag ??

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 15:45

Det er altid svært at pris sætte ældre projektorer fordi der hele tiden kommer nye der er billigere og bedre.
Sælgeren bliver nød til at glemme alt om hvad man har betalt for den i nypris, men det er der forståeligt nok mange der har svært ved at gøre.
Det er lidt som med at købe en ny bil der er også en kæmpe afskrivning de første 3-4 år, og sådan er det bare.

Og med en lampe pris i dk (kigget kun i screenstore) på ca.8000,- så var det personligt en projektor jeg nok ville gå langt uden om.
Men igen, med en pris på 10-12 tusinde som du selv nævner, så kunne den da måske være lidt interessant.

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 22:17

Nu er jeg selv ejer af en sony VW100 (købt brugt) og jeg har ikke umiddelbart tænkt mig at skille mig af med den. Problemet med 24p er løst ad omveje via en ekstern scaler. Projektoren er mere end god nok til mig. Når jeg ser hvordan den gengiver de bedste HD-film kan jeg personligt ikke forlange mere. Hvis der er noget galt med billedkvaliteten skyldes det ikke visningsudstyret men kildematerialet. Jeg ved ikke om der er nogen der intesseret i en projektor der "forsøger" at forbedre dårligt kildemateriale? (har Philips mon opfundet en sådan?). En anden ting ved Sony'en jeg sætter virkelig pris på er at den totalt lydløs. Der ikke noget mere irritererende end når man kan høre projektoren under stille passager i en film. Min oplevelse af Sony'en er, at der intet er der forringer filmoplevelsen. Jeg sidder ikke og tænker at én eller anden parameter lige skulle være lidt bedre. Selvfølgelig findes der bedre projektorer, men mange af dem er nok kun marginalt bedre, medmindre man er oppe i en helt anden prisklasse (f.ex 3-chips DLP projektorer).

Det mest åndsvage må være at have investeret i en projektor hvor et irritationsmoment hele tiden afleder ens opmærksomhed fra filmen - og hvor ens eneste tilfredshed er at man har fået den billigt eller at lampen er billig.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 00:31
Ja som du skriver Vijnana så er det nok kun marginaler (for os almindelige dødelige   ) der skiller i den pris klasse.
Så hvorfor vælge en hvor lampe prisen ligger på 8000,- , når man sikkert kan finde en jvc hd1 til samme pris og som umildbart mindst er en ligeså god projektor som sony vw100, og lampen til en jvc hd1 ligger på ca. 3000,- altså en difference på 5000,- og det er vel også en slags penge.

Mht. støj så er det jo også forskelligt fra person til person hvor meget man lader sig genere af det. De fleste projektorer nu til dags er nu rimlig lydsvage synes jeg. Min egen projektor kører med blæseren på fuld kraft og man kan da godt hører den, men det er ikke noget jeg lader mig genere af.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu