|
Projector tid. men lidt spørgsmål inden |
Besvar |
Forfatter | ||
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Emne: Projector tid. men lidt spørgsmål inden Sendt: 17-Maj-2009 kl. 08:22 |
|
Da jeg nu er ved at overveje om en projector skulle være det næste herhjemme er jeg så småt begyndt at undersøge market.. Har kikket på følgene. Infocus X10 og BenQ w5000 De ligger i den prisleje jeg max vil op i.. (w5000 bliver købt i sverige) Lærret skal være et i fastmonteret ramme så prøver at finde ud af hvis ca af størrelse man skal gå efter.. Afstanden mellem projector og væg bliver 3.90m Og så mens jeg har jer ville jeg hører om lidt hurtig forklaring af ordene Drop-down og gain i et lærret.. havde sat en max pris på 15000 for projector + lærret.. Burde det kunne lade sig gøre? |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 09:02 | |
Drop down er det sorte felt der over billedet på et rullelærred. Det er der ikke noget af på et fastramme lærred. Der er der i stedet en sort kant på 5-10 cm. hele vejen rundt. Gain er et udtryk for hvor meget lys der blive kastet tilbage fra lærredet. Gain på under 1.0 vil vist typisk være gråt, og skulle give bedre sortniveau og være bedst hvis du kan mørklægge helt. Det er muligvis på bekostning af farverne. (Ret mig, hvis jeg tager fejl). Der er nogle der mener, at det ikke betyder så meget med moderne projektorer, da de ofte har et godt sortniveau i forvejen. Billedstørrelse, W5000 ved afstand på 3.90 meter: 80" - 96" http://www.projectorcentral.com/BenQ-W5000-projection-calcul ator.htm Billedstørrelse, X10 ved 3.90 meter: 79" - 95" http://www.projectorcentral.com/InFocus-X10-projection-calcu lator.htm
|
||
godowsky
Super bruger Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 09:02 | |
ja det burde kunne lade sig gøre, - er der nogen speciel grund til at du ikke
vil have en infocus x9,- den kan man få for 4500 i england, - selvom den ikke er FULL HD så kan den dog klare 720p og det ser MEGET godt ud. Du kan se forklaringer på de forskellige termer her: http://www.kingpinscreens.se/ Jeg bruger min projektor til tv og film HVER dag og jeg savner INTET. |
||
|
||
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 09:44 | |
Tak for infoen.. Ser ud til at BenQ er vejen frem så for at få så stort et billede så muligt på den afstand jeg har
Vil helst gå efter full hd når vi kommer op i den størrelse.. er meget i tvivl om jeg skal opgive mit tv her i stuen og kun satse på projectoren eller på en måde lave begge dele.. evt med en lærret der kommer ned for loftet |
||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 10:32 | |
Jeg har også overvejet om man skulle nøjes med projektor, men i det lange løb bliver man nok træt af at tænde ens projektor for tv avisen. Så har selv bestilt en 50 tommer plasma. som kun er 2,9 cm dyb og regner med et rulle lærred til film. skal dog først have projektor til efteråret, så har ikke fastlangt noget budget. |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 11:04 | |
Det slider vist også pænt meget på pæren at tænde projektoren for en halv times brug mange gange om ugen. Desuden er der de sædvanlige problemer med dagslys og projektorer. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |