|
2,4x ? 4x? 8x? |
Besvar |
Forfatter | |
Katrine
Ny bruger Oprettet: 17-Februar-2005 Status: Offline Point: 9 |
Emne: 2,4x ? 4x? 8x? Sendt: 23-Februar-2005 kl. 21:48 |
Hej Jeg kan altså slet ikke lige lure det hastigheds-system på medierne. Jeg har købt mig en Phillips 610 og har indtil videre forsøgt mig med 4x DVD+RW uden problemer. På mystisk vis har jeg også fået købt mig en 2x DVD-RW hvor der står data/video. Hvorfor kommer det data/video lige pludselig fra? Er det godt, dårligt eller uden betydning når jeg har en dvd-optager uden harddisc? Har set at +R'erne fra Verbatim alle har højere numre end +RW'erne. Hvorfor det? Og hvis jeg skal købe +R'er kan jeg så nøjes med 8x? Og med +RW kan jeg der købe 2,4x eller er det for lavt? Mvh Katrine
|
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 23-Februar-2005 kl. 23:09 |
Hej Katrine, Du behøver ikke lade dig forvirre af alle hastighederne og versionerne når du arbejder med DVD+R/DVD+RW medier. Din Philips optager kan bruge alle eksisterende +R/RW medier (undtagen de helt nye 8x DVD+RW - se evt. her). Du vil dog ikke bemærke nogen forskel - uanset om det er 2.4x DVD+R eller 8x DVD+R medier (da du altid optager direkte til DVD i 1x/realtime hastighed). Sørg for at få kvalitets-skiver - det vil du blive glad for i længden (og lad gerne prisen afgøre om du eksempelvis køber 2.4x Verbatim DVD+RW eller 4x Verbatim DVD+RW) Nogle fabrikanter skriver 'For Video' eller 'For Data' på medierne - men der er ingen forskel på medierne (markedsføres blot til forskellige forbrugere - og derfor angives 2 timers spilletid til DVD recorder brugere - 'For Video' - og 4.7GB dataplads til PC brugere - 'For Data'). F.eks. Fuji skelner ikke mellem medierne og skriver både 'For Video' og 'For Data' på deres medier. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Katrine
Sendt: 24-Februar-2005 kl. 10:31 |
Okay, så mht DVD+R så kan jeg sagtens tage 2,4x Verbatim, men fik ikke helt fat i det med DVD+RW. Når du mener jeg skal købe kvalitetsskiver er det så Verbatim eller mente du at det skulle være 4x?
|
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 24-Februar-2005 kl. 17:27 |
Hej Katrine, Beklager mit lidt kryptiske svar Jeg mente blot, at du ikke skal fokusere så meget på hastigheden. Det er derimod vigtigt at få nogle kvalitets-skiver som også holder om fem eller ti år (hvis det er familie minderne der skal gemmes). Pris og hastighed hænger som regel ikke sammen - 2.4x Verbatim DVD+R medier er efterhånden sjældne og dyrere end 4x ditto. Du kan derfor med (økonomisk) fordel vælge 4x medierne. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Katrine
Sendt: 24-Februar-2005 kl. 17:55 |
OK, jeg er med. Tak for hjælpen
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |