|
Nikon Digital SLR- med eller uden... |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||||
nekolas
Guld medlem Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 10:49 | ||||
først vil jeg lige sige tak for de dejlige svar ^^
jeg skal være i japan i ca. 7 uger, så garantimæssigt kan det ikke betale sig. men jeg faldt over et link her på forummet (skrevet af Lars/admin) til et forsikring selskab som også kan tegnes på fotoudstyr: http://usgdanmark.dk de siger følgende om udenlandske varer: "Hvis du f.eks. køber et nyt produkt via en udenlandske Internet shop, en taxfree butik eller lignende kan der også kan tegnes ServiceForsikring til disse produkter. Det eneste krav vi stiller er, at det pågældende produkt (mærke og model) også kan købes i Danmark, når du tegner ServiceForsikringen. Når du har købt i udlandet skal udstyrets værdi (købspris) oplyses i danske kroner svarende til det beløb der trækkes på din bankkonto. Hvis produkt ikke markedsføres i Danmark (sælges i danske forretninger) kan du desværre ikke tegne vores ServiceForsikring." så er spørgsmålet bare om de fx vil acceptere et japansk eos 400d som jo går under et andet navn, selv om det -så vidt jeg ved- er identisk med det europæiske/amerikanske.. måske man skulle prøve at skrive til dem så bliver det godt nok 500,- oveni kameraet's pris men der er også 3 års garanti så.. EDIT: har i nogle ide om hvad jeg gør mht. opladning? er det bare at købe en oplader herhjemme eller en strømadapter til den japanske oplader? Redigeret af nekolas - 19-April-2007 kl. 11:10 |
|||||
kena
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 11:54 | ||||
Det er pudsigt, lige den model du efterspørger 400D/Kiss Digital X er der altså ikke det helt store at spare på i Japan. Du får det herhjemme inkl. kitlinse for lidt under 5000 kr efter at cashback er fratrukket. Jeg kender ikke det pågældende kamera, men normalt kan opladere klare forskellig strømstyrke, så det bare er stikadapter man skal have fat i. Hvis jeg var dig, ville jeg anskaffe mig kamera, så jeg lærte at håndtere det inden turen derover. Så kan man måske anskaffe sig ekstraudstyr derover. Husk dog, at der er begrænsninger på for hvor store beløb udstyr man må indføre i DK. |
|||||
nekolas
Guld medlem Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 12:02 | ||||
nu var 400d bare et eksempel :) jeg er slet ikke sikker på hvad jeg vil have efterhånden
angående begrænsninger på ting indført i DK, der kan de vel ikke se om det er købt i DK eller JP? det er da kun normalt at man vil tage et kamera med på ferie, ikke? |
|||||
kena
Sendt: 19-April-2007 kl. 12:21 | ||||
Tjaa, lige med hensyn til 400D/Kiss Digital X, så er det ret oplagt pga. modelbetegnelsen. Jeg mener, at SKAT i lufthavnen kan kræve, at du efterfølgende dokumenterer hvor det er købt. Hvor stor sandsynligheden er for dette, er straks en helt anden sag.
|
|||||
nekolas
Sendt: 19-April-2007 kl. 12:35 | ||||
det har du selvfølgelig ret i.. og ja det ville være dejligt at kunne lege med kameraet og lærer det at kende inden selve turen
men for lige at komme tilbage til et af de spørgsmål jeg stillede til at starte med, hvordan er billeder taget håndholdt med kit-objektiver til de forskellige spejlreflekskameraer på markedet til omkring de 6000,- og derunder? (sony alpha, eos 400d, nikon 40/50d, etc.) fordi jeg er ikke helt sikker på om jeg vil have nok til at bruge 2-3k på et objektiv når bare turen alene koster 20-25k (jeg er studerende med deltids arbejde, 20 år, så tjener ikke ligefrem +++ $$$) |
|||||
kena
Sendt: 19-April-2007 kl. 13:48 | ||||
Pas, nu nærmer du dig det religiøse... Har selv Nikon D50 med 18-70 linsen fra et Nikon D70s. Købt brugt hver især for et halvt år siden for samlet 4000 kr. Er meget tilfreds med denne kombination. Jeg vil anbefale dig at prøve de forskellige kameraer i butikker og ellers søge råd og vejledning på dedikerede foto-hjemmesider, såsom www.fotostart.dk Edit: Jeg har absolut intet imod recordere.dk, men lige præcis hvad angår foto, får man nok flere svar på sine spørgsmål andre steder. Redigeret af kena - 19-April-2007 kl. 14:03 |
|||||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 14:20 | ||||
Du kan SAGTENS ta fremragende billeder m håndholdte DSL kameraers kitobjektiver. Jeg er sikker på,at du kan få en world wide garanti v køb i Japan. Om du vælger Canon,Nikon Pentax,Olympus eller noget helt andet er lidt sekundært.Alle de store mærker laver udmærkede kameraer m hver deres små fordele og ulemper. Jeg ville gå efter enten Canon eller Nikon,da der er et enormt brugtmarked mht objektiver og tilbehør. |
|||||
kena
Sendt: 19-April-2007 kl. 14:37 | ||||
Sakset fra Nikons danske hjemmeside: Digitale Nikon-produkter, der sælges i Europa, er dækket af en garanti, som Nikons europæiske kontorer i de nedennævnte lande er forpligtet til at indfri. Nikon-kontorer uden for Europa er ikke forpligtet til at indfri denne garanti. Digitale Nikon-produkter, der sælges uden for Europa, er dækket af lokale garantier og indfries ikke i Europa. Og fra Canons hjemmeside:
Redigeret af kena - 19-April-2007 kl. 15:11 |
|||||
nekolas
Sendt: 20-April-2007 kl. 14:50 | ||||
jeg er begyndt at læne mig hen mod at købe D80 med 18-135 objektiv (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=225836) efter at have læst nogle forskellige tråde inde på fotostart..
og det er grundet af jeg kiggede på et tilbud der hed 400D+18-55+55-200+BG-E3 til 7900(-600 cashback)= 7300,- men har så læst at det 55-200 objektiv ikke skulle være noget at råbe hurra for.. og sammenlignet med en merpris på små 600-700,- ville jeg kunne få D80, som ifølge nogen personer skulle være en lille klasse over 400D, samt det 18-135 objektiv som får gode anmeldelser samt skulle være et godt all-around objektiv (som jeg gerne vil have til at begynde med ^^).. men inden jeg beslutter noget ville jeg egentlig gerne have jeres bud på, hvad i synes ville være det bedste kamera samt all-around objektiv til maks 8000,-? og hvis der snakkes 400D så skal der måske inkluderes små 1000,- til prisen da jeg et eller andet sted nok kommer til at synes det for lille og derfor får brug for BG-E3.. nå ja.. har i også et bud på en taske? kommer nok til at have ok står oppakning på ryggen på min ferie, så det skal nok helst være en skulder/bælte taske, der behøver ikke være plads til mere end kamera med påsat objektiv samt ekstra batteri/memory kort(men hvis der også kan være plads til et ekstra objektiv gør det heller ikke noget ^^) |
|||||
kena
Sendt: 20-April-2007 kl. 16:10 | ||||
I sidste ende, er det kun dig selv, der kan besvare de spørgsmål. Nikon D80 tager ikke bedre billeder end Canon 400D, men det har ekstra funktioner der gør, at man kan tale om et kamera en klasse over det andet. Hvis du ikke vægter de ekstra ting højt, er Canon 400D fuldt på højde med det andet. Personligt er jeg ikke så glad for ergonomien i et Canon D400, og den større søger i D80 er også rar at have. De forskellige kit-linser diskuteres meget, men de tager alle udmærkede billeder til prisen. Det er meget vigtigere, at man føler sig godt tilpas med kameraet og lærer at bruge det. Et 18 -135 objektiv vil dog seføli give dig noget mere zoom. Men så kan du også nøjes med at købe Canon D400 huset og et godt all around objektiv fra Sigma eller Tamron (og stadig holde dig inden for budgettet). Så ind til en kamerabutik og prøv at holde dem i hånden. Så kan du samtidigt se på forskellige tasker. Redigeret af kena - 20-April-2007 kl. 16:10 |
|||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |