|
Anmeldelse af HUMAX CXHD-5000C (DVB-C modtager) |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
sandstorm2
Ny bruger Oprettet: 30-Januar-2010 Sted: Danamrk Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:35 | |
Så har jeg købt mig en Triax.
Den skulle bare have mit frekvens nr. og så klarede den selv resten. På den kunne jeg forresten heller ikke indtaste 0 (mit frekvens nr. er 01727) så jeg tastede 1727 og det virkede på denne - men ikke på Humax'en - underligt
Så nu virker alt som det skal |
||
Pokerface
Guld medlem Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:17 | |
Signalstyrken hos mig ligger jo noget højere, så det er da muligt du har ret.
Håber du finder en løsning på problemet, el. måske finder en anden boks der kan virke på dit kabelnet.
Okay, jamen tillykke med det så.
Og godt der findes andre muligheder når noget ikke vil virke. Redigeret af Pokerface - 19-Februar-2010 kl. 18:19 |
||
Mvh. Frede.
[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
||
Pokerface
Guld medlem Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 12:04 | |
shiner > Lige en kommantar mere.
Jeg kom nemlig til at tænke på, at hvis du har brugt det medfølgende antennekabel - altså det som COMHEM anbefaler at man skal bruge, så prøv lige at udskifte det med et almindeligt stykke kabel.
Ved ikke om det er grunden, men da jeg kun skulle bruge et lille kort kabel på ca. ½ m, så brugte jeg ikke det medfølgende kabel, men valgte mit eget der jo passede i længden.
Senere har jeg så kigget på det medfølgende, og det undrer mig, hvis den store "klump" der sidder på det, kun er er "ferritkerne".
Måske er der også indsat noget elektronik der gør at kablet kun er brugbart for COMHEM.
For indeholder den kun en "ferritkerne", så er den jo enormt stor.
Jeg ved det ikke om det hjælper, men prøv som sagt lige at tilslutte boksen med et stykke alm. antennekabel istedet for. Redigeret af Pokerface - 20-Februar-2010 kl. 12:04 |
||
Mvh. Frede.
||
shiner
Ny bruger Oprettet: 14-Februar-2010 Status: Offline Point: 8 |
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:26 | |
Takk for tipset. Jeg forsøkte begge deler i starten, uten held, men jeg skal gjøre noen flere forsøk med en annen kabel. Jeg lurte også på den store "klumpen" på den medfølgende kabel, men jeg tenkte at det sannsyneligvis var et galvanisk skille. I Norge er det påbudt å selge galvanisk skille sammen med nye flatskjærmer for å hindre at det oppstår brann i TV'en.
|
||
Pokerface
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:41 | |
Okay, jamen så er det jo nok sådan en skille der sidder på kablet - og det er mig bekendt ikke noget der bruges i Danmark. Og når du har prøvet med et andet kabel. så er det jo alligevel ikke der at problemet er.
Redigeret af Pokerface - 21-Februar-2010 kl. 16:42 |
||
Mvh. Frede.
||
shiner
Ny bruger Oprettet: 14-Februar-2010 Status: Offline Point: 8 |
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 23:16 | |
Her er en artikkel om galvanisk skille:
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=190082 |
||
Pokerface
Sendt: 22-Februar-2010 kl. 10:37 | |
Og billedet af det hvide kabel, ligner jo godt nok også det kabel der var med i æsken.
Men det er nu lidt mærkeligt, hvis der opstår brand i de norske TV men ikke de danske, synes jeg.
Jeg har ihverfald ikke tidligere hørt om dette. Redigeret af Pokerface - 22-Februar-2010 kl. 10:40 |
||
Mvh. Frede.
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |