|
Formatering |
Besvar |
Forfatter | |
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Emne: Formatering Sendt: 06-November-2004 kl. 00:24 |
Jeg ville forsøge at kopiere en HDD optagelse på min ny Sony HX900 til en DVD+RW. Mediet indeholdt i forvejen en DVD Video format optagelse fra PC'en som jeg forventede at kunne slette i Sony optageren først. MEN, jeg synes ikke at kunne vælge punktet 'Disc-Info' fra Tools menuen (hvor formaterings-funktionen skulle forefindes, som beskrevet i manualen s. 36)! Gør jeg noget forkert, eller er det helt almindeligt at en DVD optager ikke kan slette et medie skrevet af en anden optager (i dette tilfælde PC'en)? /Lars |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 06-November-2004 kl. 12:24 |
Hej Lars
Mig bekendt er det normalt, at DVD+RW skal slettes i den enhed de er skrevet på. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 06-November-2004 kl. 21:09 |
Jeg foretog et par yderligere tests og kunne i visse tilfælde godt formatere mediet i Sony optageren. Det lader til at optageren nægter at slette en Video DVD indspilning. Altså, hvis mediet i forvejen indeholder bibliotekerne VIDEO_TS og AUDIO_TS med korrekt Video DVD indhold - kan mediet hverken formateres eller kopieres.
Indeholder mediet derimod ukendt materiale (forsøgte at ligge et par JPG billeder i en filstruktur på DVD'en), meddeles at mediet ikke kan afspilles. I dette tilfælde går det fint at formatere. Prøvede iøvrigt også med et par MP3 filer - samme resultat. En DVD+RW skive formateres i DVD Video +VR mode format på Sony optageren (bibliotekerne VIDEO_TS og VIDEO_RM dannes i roden af filstrukturen). Jeg forsøgte at foretage færdiggørelse (finalize) af DVD+RW skiven, men AUDIO_TS biblioteket blev stadig ikke dannet(!). Det er ikke verdens undergang, men dog lidt mystisk at optageren låser overfor DVD Video materiale samt at den ikke kan danne AUDIO_TS biblioteket (næste forsøg er at ligge flere optagelser i +VR strukturen med Sonic MyDVD 6). /Lars |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 06-November-2004 kl. 21:23 |
Hej Lars
Panasonics recordere danner heller ikke den tomme AUDIO_TS folder. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
laursen
Sendt: 06-November-2004 kl. 23:51 |
Øv, min test forløb ikke så godt. Jeg var i stand til at importere optagelserne kopieret fra Sony optageren til DVD ind i MyDVD. Her kan editeres og skrives tilbage i +VR mode - desværre er Sony optageren ikke i stand til at læse materialet efterfølgende - Får igen en meddelse om at mediet ikke kan afspilles! "#€&#&/& /Lars |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |