|
afspilning mpeg 1 |
Besvar |
Forfatter | |
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-September-2012 kl. 10:57 |
har problemer med afspilning af mpeg 1 filer på mit TV,,
Nogle der har en løsning på dette? Mine DVD fil er rippet tilo Mpeg 2 og ligger i VIDEO.TS mappe som VOB. Disse har jeg convertet til *.mpeg (mpeg2 video MP2 audio) disse afspilles nu perfekt på mit tv. Men nogle af mine film ligger i mpeg 1. Og her har jeg svært ved at finde en løsning til afspilning på mit tv. Nogle der kan hjælpe?
Redigeret af mbm1 - 11-September-2012 kl. 10:57 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke dit TV understøtter mpeg1 er der ikke andet at gøre end at omkode filerne til et understøttet format.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
det skulle understøtte mpeg1 også, men spørgsmålet er i hvilken løsning. Det oplyses at det også skulle kunne afspille*.VOB. Som skrevet så kunne jeg ikke få det til at afspille mine DVD-rips som hed VIDEO_TS / *.VOB (mpeg2) Så kørte dem igen Xmedia recode til en samlet *.mpg (mpeg2 video og MP2 audio) Så kan det afspilles. Men nu med de DVdér jeg har det er MPEG1 kan jeg ikke lave dem om til MPEG2.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, som tidligere skrevet kan de omkodes, men hvad er det dog for nogle mærkelige DVDer du har i mpeg1 format? Det normale er mpeg2, og jeg har aldrig oplevet andet.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
det er nogle gamle børnefilm hvor der ligger én af vobérne der hedder mpeg1 12,5 fps progressive
de øvrige i mappen hedder mpeg2 25 frames interlaced
Redigeret af mbm1 - 11-September-2012 kl. 14:44 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |