recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Objektiver fra udlandet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketObjektiver fra udlandet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
monkeybiz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det kommer jo meget an på, hvad det er for et objektiv du vil købe. Er det et i den billige ende, så kan det efter min mening ikke betaler sig at handle i udlandet, da besparelsen er for lille. Objetiver i den lidt dyrer ende kan det godt betale sig at handle i england (her kommer ikke told og moms på) eller USA (her kommer så dansk told og moms af hele bløbet incl. fragt).

Der kommer 25% tillæg på ved køb hos en del engelske wbshops SELVOM det bliver sendt fra U.K. som ganske rigtig ER et EU-land. Se selv på linket(som var MEGET MEGET svært at finde):

http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId =502578

Mvh monkeybiz

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af monkeybiz monkeybiz skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det kommer jo meget an på, hvad det er for et objektiv du vil købe. Er det et i den billige ende, så kan det efter min mening ikke betaler sig at handle i udlandet, da besparelsen er for lille. Objetiver i den lidt dyrer ende kan det godt betale sig at handle i england (her kommer ikke told og moms på) eller USA (her kommer så dansk told og moms af hele bløbet incl. fragt).

Der kommer 25% tillæg på ved køb hos en del engelske wbshops SELVOM det bliver sendt fra U.K. som ganske rigtig ER et EU-land. Se selv på linket(som var MEGET MEGET svært at finde):

http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId =502578

Mvh monkeybiz

Når du modtager pakken fra england, så skal du ikke betale told og moms, da det er inde for EU, som hvis du bestiller fra USA. Men har webshoppen en omsætning til DK over x kr (jeg mener 200.000-300.000 om året), så skal de opkræve dansk moms. Dette er bla. tilfældet med Amazon. Andre shop ophæver ikke dansk moms, så det er noget man skal undersøge. Men når man betaler hos amazon, så kan man se at der kommer dansk moms på. Der er også mange shops i Tyskland, der ikke opkræver dansk moms.

Men igen hvad er det for et objektiv man vil købe?? Er det et objektiv til 3000 til 4000 kr hvor man kan spare 300-500 kr, så gad jeg ikke besværet. er det derimod et objektiv til 30.000, man kan købe for 20.000 i USA, så er jeg ikke i tvivl.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu