recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstillinger på 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstillinger på 5090H

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 23:01
Jeg må have misforstået hvordan de brugte "før"  og "efter" billederne som reference, idet at "før" billedet skulle være direkte kontra til "før" instillingerne.

Jeg søgte i bund og grund helt fra start en finjusteret liste, der kunne ligge til grund for et optimeret, men selvfølgelig ikke perfekt billed, som skulle virke som en erstatning og midlertidig løsning for en ISF-kalibrering.
Jeg har dog hele tiden godt vist, at sådanne instillinger ofte ligger til grund for enkeltes fifleri og justeringer der ikke direkte kan overføres til mit tv, men jeg skrev i håbet om en basis instillings liste, der vil virke ved direkte overføring, og senere ved en prof kalibrering.

Det er NU blevet udpenslet at min forhåbning om sådan en liste, ikke bare er lige til, da det er som du også skriver til sidst T-Ras ikke altid vil stemme helt overens.... ærgerligt nok.

Jeg underskylder T-Ras, for at jeg måske ikke har gjort mig forståeligt fra start
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 09:20

Det er helt OK. Jeg håber, at du trods alt får klampet et par indstillinger ind i TV'et, som er til at leve med. Jeg har prøvet de indstillinger, der bruges i artiklen, og de virker fint for mig - altså uden finjusteringerne af RGB-skalaen.

De basale indstillinger fra den tabel jeg smed først, kan godt bruges på de fleste TV. Disse indstillinger er så fundamentale, at de burde ramme rigtigt selv indenfor variationen på hver enkelt TV.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 12:46

Rigtig mange har glæde af disse indstillinger fra Bumptious på AVforums.

http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/787159-pio neer-plasmas-settings-information.html

Jeg bruger dem let modificeret, idet jeg har sat colour temp til low og colour management til 0 over alt. Ifølge Bantam, kræver det måleudstyr  at ændre disse parametre kvalificeret. Jeg oplevede nu ikke den store forskel.

Kuro
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 14:16

Man kan være heldig, at indstillingerne for hvidbalance og colour management passer - men desværre kan man være lige så uheldig og opnå et forværret resultat ved at kopiere andres indstillinger - så det kloge valg uden måleudstyr er at gøre som mgmg har gjort.

/lars
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu