|
Adgang til internettet i et større hus |
Besvar |
Forfatter | |
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10 timer 36 minutter siden kl. 09:10 |
Jeg søger et godt råd i forhold til at opnå bedre adgang til internettet i et større hus.
Huset har fire plan – kælder + 3. Fibernettet kommer ind i kælderen fra Hiper. Pt. er Hipers medfølgende router sat i bridge-mode, og jeg har så tilsluttet en TP Link Deco M9 i router-mode til Hiper-routeren. Jeg har placeret ikke-kablede Deco M9’ere i kælderen, stuen, 1. og 2. sal. Men netværket er ikke stærkt nok - særligt fra stuen og op. Ideer? 1. En gigabit Powerline fra kælder til stue, så jeg kan få en kablet M9’er i stuen? Så er net-styrken vel 100% flyttet en etage op i huset… eller drømmer jeg? 2. En gigabit-router i kælderen som er bedre end Deco M9 i router-mode? (og dermed alle M9'ere i access point-mode) 3. Et laaaangt net-kabel fra kælder til stue? (ret uoverskueligt...) På forhånd STOR tak for inspiration :)
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bedste, hurtigste og mest stabile løsning vil være at trække et kabel til hver etage.
Du kan selvfølgeligt teste med power line, ingen kan vurdere hvordan de performer i dit hus. Måske virker de ok. Ja du drømmer. Netstyrken/wifi vil være 100%, men du vil være begrænset af hastigheden over power line. Redigeret af lahan - 9 timer 39 minutter siden kl. 10:07 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |