|
Ny stationær PC til redigering af HDV |
Besvar |
Forfatter | |
007½
Ny bruger Oprettet: 28-Januar-2007 Status: Offline Point: 12 |
Emne: Ny stationær PC til redigering af HDV Sendt: 31-Januar-2009 kl. 12:35 |
Hejsa! Jeg er på jagt efter en ny stationær PC. Den skal primært bruges til at kunne overfører og redigere HDV fra mit Canon videokamera. Min nuværende PC tager oceaner af tid om dette, og derfor står den for udskiftning. Er der nogen der har kendskab til nogle gode tilbud, eller input til hvad minimumsspecifikationerne skal være for at det kommer til at køre fornuftigt. Min smærtegrænse prismæssigt ligger omkring 5.000. Mvh. 007½
|
|
Zulu
Guld medlem Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:32 |
Hvad har du af PC nu?
CPU? RAM? Bundkort? |
|
audihald
Junior bruger Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:40 |
Har samme problem. Overvejer kraftigt en Dell XPS med Intels nye I7 processor og tri channel ram.
Du kan få sådan et videoredigeringsmonster til sølle 6.190,- lige nu med 3 GB RAM - det ligner et godt køb til formålet. Check evt. test på nettet af Intel I7's performance. |
|
abacus
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
Sendt: 31-Januar-2009 kl. 20:14 |
Du kan se hvad f.eks. adobe og corel mener der skal til at bruge deres programme her http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1175714 228541#versionTabview=tab0&tabview=tab5
PS det er link til prøveversionerne jeg havde liggende, men der er oplysninger om pc-krav andet sted. |
|
007½
Ny bruger Oprettet: 28-Januar-2007 Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 01-Februar-2009 kl. 13:23 |
Tak for de gode input! Vidste godt at diverse programmer har nogle minimumskrav, men frygter at de er for optimistiske, og var på jagt efter nogen der havde praktiske erfaringer med PC'er til redigering. Dell XPS ser lækker ud, men prismæssigt ligger nok lige lidt over det jeg havde regnet med at bruge. Hvad med elgiganten eller andre kan deres tilbud bruges? Eller bør man holde sig fra dem?
|
|
srnkrkgrd
Super bruger Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
Sendt: 01-Februar-2009 kl. 13:44 |
Hold dig fra "støbepc'ere" og "supermarkedskæder", der leger computerforhandlere. De er for dyre, og den service, som du betaler ekstra for, er at de ikke ved en skid! Hvorfor tror du at elgiganten ikke har specifikke hardwareinfo?!?
Hvis du kan samle en computer selv, så kan du få temmelig meget for pengene. Kig evt. på edbpriser.dk. Derudover så har bla. CUDA-teknologien åbent op for at du evt. blot kan investere i et ordenligt grafikkort og benytte din GPU til de grafik beregninger, som du har brug for. F.eks Pinnaclesys benytter CUDA, hvis jeg husker rigtigt. Jeg skal gerne komme med et forslag til komponenter i et system, hvis du lyster. Redigeret af srnkrkgrd - 01-Februar-2009 kl. 13:44 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |