recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs BD50 - foreslag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs BD50 - foreslag?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24782
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 08:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med hensyn til BD30/50 og ekstern/intern dekodning af lyd, så kan der være tale om en lignende forklaring, hvor korrekt opsætning kan eliminere forskellen, ellers så er det selvfølgelig også sandsynligt at der er tale om ren og skær placebo; hvis man VIL have at det skal lyde bedre med ekstern dekodning, så skal man selvfølgelig også nok få overbevist sig selv om at det lyder bedre. For receiveren til 12k dekoder selvfølgelig lyden bedre end en afspiller til under 4k, ikke?

for mit vedkommede, vil jeg ikke tro det var placebo, for jeg ville da helst have, at den interne dekodning var bedst. da jeg ikke har en forstærker, med dekodning, så jeg ville da gerne have haft, at den interne dekodning i BD50 var bedst. men det syntes jeg ikke. desværre.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 08:30

Citér
Jeg bliver syntes godt nok man bliver mobbet en del, på dette forum. Men lige i disse dage, arbejder jeg for fuld power, dvs ca 10 timer om dagen, også op centeret og træne, også må jeg indrømme at jeg er pænt træt, når jeg kommer hjem. Men jeg skal da gøre et forsøg, at lave den anmeldelse færdig hurtigst muligt.

Men som Flemming (min medtester) siger, så lyder den intern dekodning fra Onkyo (bitstream) bedre end dekodingen fra Pana. Jeg ved godt der er forskellige forklaringer på hvorfor dette er muligt - Der en fejl fra afspillerens side, eller Onkyo'en dekoder forkert så det lyder bedre. Men den ene eller anden forklaring, er fra mit synspunkt rimelig irrelavant. I testen vil det fremgå, at bitstream lyder bedre end dekodet PCM. Og for lige at sætte det i lidt større perspektiv, så har jeg lavet samme test med min gamle Toshiba HD-XE1 (mht. Bitstream/PCM-dekodning) - Og der resultatet det samme.

Men jeg skal prøve at lave anmeldelsen færdig, før udgangen af denne uge, men jeg kan ikke love noget.

der er da vel ikke nogen, som mobber på dette forum. det har jeg da ikke set før.

men det var da ret hyggeligt at sidde og teste lidt. der var lidt gang i din lille forstærker, i forhold til min egen.

og med hensyn til pana plasma, kan jeg da godt se at det står godt. men ikke så meget bedre end mit eget. så det var ikke noget jeg sådan, lige går ud og køber. så vil jeg heller vente lidt, og få et pio. eller vente lidt længere, og se hvad det bliver til med oled skærmene.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

og med hensyn til pana plasma, kan jeg da godt se at det står godt. men ikke så meget bedre end mit eget.

Det kan kun være placebo .

Hvad med DVD på BD30 vs. BD50. Er der nogen der tør løfte sløret?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

og med hensyn til pana plasma, kan jeg da godt se at det står godt. men ikke så meget bedre end mit eget.

Det kan kun være placebo .

Hvad med DVD på BD30 vs. BD50. Er der nogen der tør løfte sløret?

det kan da godt være, men placebo eller ej, så er jeg tilfreds nok med mit samsung. så jeg har lidt længere tid, til at spare op til pio eller hvis det bliver til noget med oled.

BD30 vs BD50 kommer når zirio får lavet det færdig.

han er jo en travl ung mand.

Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu