recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket UV filter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket UV filter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
datyfon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket UV filter?
    Sendt: 29-Juni-2007 kl. 09:05

Hvilket UV filter vil i anbefale til følgende kamera :

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=1237B016&go to=productinfo&mainfunc=link ?

Canon EOS 400D - SLR - 10.1 Mpis - EF 18-55 mm

Redigeret af datyfon - 29-Juni-2007 kl. 09:08
Panasonic 42PV60EH
Sony RDR-HX720B
Samsung Yousee plus boks
Logitech Z-5450
Playstation 3
Til top
Cyberc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-August-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 17:15

I stedet for et uv filter, ville måske vælge et pol filter. Det giver bedre og blødere farver. Herudover fjerner der genskær i metalliske overflader.

Du skal i alle tilfælde 58mm filter til ovestående objektiv. Du bør vælge et filter som er multicoated og som IKKE er af plastik.

Jeg har selv et pol filter til ovenstående linse og det ville jeg ikke have undværet. Følte at det nu var på tiden med en opgradering af linsen så er nu hoppet på en 24-105 L IS USM, damn en dejlig linse. Her har jeg fået både uv,pol og flor filter med. Indendørs er flor filtret canon(t) Udendørs bruger jeg mest pol filteret.

Husk hvis du køber et pol filter at det er cirkulært, da du ellers ikke vil kunne bruge autofokus på dit kamera.

/C

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu