recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra video til computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra video til computer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stinneb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra video til computer
    Sendt: 19-August-2008 kl. 22:06

Hej.

Håber der er nogen rare mennesker der kan hjælpe mig. Jeg har stortset INTET forstand på computere så skal det have det skåret lidt (meget) ud i pap;-)

Men jeg har et JVC digital video camera model GR-D740E, og vil meget gerne have mine videoer overført til min computer. Jeg har ingen idé om hvad det er for et kabel jeg skal købe og om der er andet jeg skal bruge. Har læst mig frem til at der vist er noget der hedder firewire? og hvad hedder det kabel? Min computer er en ACER aspire 7220, har den de programmer der skal til eller skal jeg købe nogen?

Hvis der er en der evt også kan give mig et link til hvor jeg kan bestille det ville det bare være helt super

Håber meget på hjælp så jeg ikke køber noget forkert, og har virkelig ingen forstand på dette område...

Mvh Stinne

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 22:14

Ja, Fi-Wi er det kabel der skal bruges hvis din Laptop har den tilslutning, det vil jeg nesten tro, da det er standard i dag, du slal bruge et redigerings program, som også bruges til at grabbe fra kameraet, WMM som jo er en del af Windows OSen kan begge dele. Så køb kablet, så skulle du være kørende. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 22:27

Du skal rigtigt nok overføre via Firewire og det er ganske simpelt da dit kamera har en firewire udgang og din laptop en firewire indgang.

Hvis ikke der følger et firewire kabel med dit kamera - skal du ud at købe et. Se link herunder

http://www.av-connection.dk/?PGr=449&ML=297

For at overføre videoerne - tilslutter du kabel til hhv. videokamera og laptop, sætter kameraet i overførselsmode (står nok noget i manualen om dette), starter Windows Movie Maker på din laptop (findes som en del af windows), vælger "capture from video device" hvorved du kan "overføre" video fra dit kamera til din laptop. Det overføres i såkaldt DV format, hvilket fylder rigtig rigtig meget - så nøjes evt. med at overføre lidt ad gangen.

Når du er færdig med at overføre, kan du evt. redigere videoen i Windows Movie Maker, og outputte det færdige resultat i forskellige formater og kvaliteter der fylder mindre end DV formatet. Hvilket format du skal vælge afhænger af hvad det endelige resultat skal være (DVD ? Internet ? bare ligge på computeren ? andet ? )  

Når du har trænet lidt og er blevet en haj, får du måske lyst til mere avancerede redigeringsprogrammer end Movie Maker, men til at starte med kommer man langt med Movie Maker.

Hvis din PC har vista er der også indbygget et program til at lave dine videoer om til fine DVD'er med menuer osv.

Redigeret af spawn - 19-August-2008 kl. 22:27
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Stinneb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 22:33

Mange tak

Har prøvet at kigge lidt på edb-priser, og umiddelbart tror jeg det her kabel ser ud til at have de rigtige ender, men er det såden et? vil bare være helt sikker... Og er det godt nok eller er det for "billigt"? Og burde det så virke?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237700&am p;searchArea=&Soegeord=

Har memlig før prøvet at bestille det kabel jeg troede var rigtigt og det passede slet ikke og har jo ikke lyst til at lave den fejl igen

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2008 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Stinneb Stinneb skrev:

Mange tak

Har prøvet at kigge lidt på edb-priser, og umiddelbart tror jeg det her kabel ser ud til at have de rigtige ender, men er det såden et? vil bare være helt sikker... Og er det godt nok eller er det for "billigt"? Og burde det så virke?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237700&am p;am p;am p;searchArea=&Soegeord=

Har memlig før prøvet at bestille det kabel jeg troede var rigtigt og det passede slet ikke og har jo ikke lyst til at lave den fejl igen

Firewire stik findes i to udgaver, med henholdsvis 4 og 6 pins. Du skal højst sandsynligt bruge det med 4 pins i hver ende. Det er et meget lille stik, og jeg kan ikke forestille mig at dit kamera har 6 pins udgang, da dette stik er væsentlig større (på størrelse med et USB stik). Tjek for en sikkerheds skyld at bøsningerne er ens på din pc og dit kamera.

Flemming

Redigeret af fltk - 20-August-2008 kl. 00:30
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu