|
antennestik og tv |
Besvar |
Forfatter | |
moderne
Ny bruger Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Emne: antennestik og tv Sendt: 05-April-2004 kl. 11:04 |
Hejsa,
Jeg har et ældgammelt tv som kun har et ganske almindeligt gammeldags antennestik - altså sådan et rundt et som jeg kan forbinde med kabel-tv. Jeg ved at moderne tv har alle mulige smarte stik, blandt andet scart. Mit spørgsmål er om jeg overhovedet kan bruge en dvd-recorder sammen med mit gamle tv? Kan jeg forbinde recorderen (f.eks. Pioneer 5100 som jeg har tænkt på) med mit tv - direkte eller eventuelt med en eller anden adapter. Eller er jeg nødt til at købe et nyt tv også? mvh |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 05-April-2004 kl. 13:04 |
Hej moderne DVD recorderne har desværre ikke mulighed for at sende signal på antenne, så der er to muligheder.
En løs modulator koster en 3-500 kr, og så kan du få billede på dit gamle TV. En modulator kan godt nok kun sende mono-lyd, men det må også næsten være et mono-TV du har. En løs modulator kan f.eks. købes hos http://www.monacor.dk/shop/ (søg på modulator) og jeg vil foreslå den dyre model da dens tilslutninger direkte kan bruges sammen med en DVD recorder. /Lars
|
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 05-April-2004 kl. 15:19 |
Har du en video vil den nok kunne bruges, idet du sender videosignalet ind i videoen og stiller den på AV og så ser billedet på tv'et indstillet til videoens antenne out signal (typisk kanal 36-42). Men det vil muligvis give skiftende lysstyrke i købe DVD'er da de er beskyttet med Macrovision og det vil få videoen til at skifte i lysstyrken. Rigtig gamle video'er er bedre på dette punkt, da de ikke har den automatiske lysstyrke regulering. (AGC). Køb Recorderen med returret!!! Hilsen Michael Sørensen Redigeret af MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |