recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fastnet/trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fastnet/trådløs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fastnet/trådløs
    Sendt: 6 timer 48 minutter siden kl. 17:29
Hej alle , jeg ved ikke om dette er det rigtige sted for hjælp , men alligevel .
Min nabo har købt en fastnet telefon , en Gigaset e 290 duo , der medfølger et strømkabel og et kabel til at sætte i hendes modem, det har jeg gjort . Det skulle være Plug and Play . Problemet er at vi godt kan ringe op fra telefonen men ikke modtage opringninger , nogen der ved hvad der kan være galt.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4831
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 41 minutter siden kl. 17:36
Du siger det selv, det er en FASTNET TLF. Den kan kun bruges på tlf nettet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 32 minutter siden kl. 17:45
Ja , vi kan jo ringe fra den , uden problemer , der står det er en trådløs fastnet telefon . Den er forbundet til routeren.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 31 minutter siden kl. 17:46
Hvis man kan ringe fra den, er der jo hul igennem
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 27 minutter siden kl. 17:50
Basen som telefonen står i er forbundet til routeren , selve telefon røret er trådløst.

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 19 minutter siden kl. 17:58
Tror du skal have fat i leverandøren af forbindelsen for at fejlsøge. 

Fedt at du hjælper naboen med det! 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9401
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 18 minutter siden kl. 17:59
Tror du skal forbinde den til et telefon stik, det er jo ikke en ip telefon.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4711
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 15 minutter siden kl. 20:02
Hej.

Du skriver 'et kabel til at sætte i hendes modem,'
Og senere skriver du 'routeren'?

Så jeg er nødt til at spørge, om denne fastnet telefon er forbundet til et VOIP system?
Hvis ja, foreslår jeg at I oplyser type og telefon udbyder?

Men Ringetonen er vel IKKE deaktiveret. Se side 19.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 4 timer 14 minutter siden kl. 20:03
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 14 minutter siden kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Hej alle , jeg ved ikke om dette er det rigtige sted for hjælp , men alligevel .
Min nabo har købt en fastnet telefon , en Gigaset e 290 duo , der medfølger et strømkabel og et kabel til at sætte i hendes modem, det har jeg gjort . Det skulle være Plug and Play . Problemet er at vi godt kan ringe op fra telefonen men ikke modtage opringninger , nogen der ved hvad der kan være galt.
Gigaset tlf er en analog telefon til gammeldags telefon "kobber" linie. 
Eller som her en IP tlf modem boks med en analog telefon linie ud.

Så når I kan ringe UD er der forbindelse som der skal være, så I skal have fat IP tlf udbyder (hvem det så måtte være?) og have dem til at åbne for opkald TIL nummeret. Wink

EDIT: Kom i tanke om da jeg skiftede til IP telefoni var der en af mine telefoner der ikke reagerede på opringning, fordi IPboks ikke leverede en "ægte" analog linie med 48V DC overlejret med 25Hz AC ríngespænding.
Det kan måske være samme problem her.
Hvis du kan ringe op fra mobil til nummeret i samme rum, og hun så besvarer opkald uden at have hørt den ringe, er der så samtale forbindelse? 

Redigeret af JørgenT - 4 timer 7 minutter siden kl. 20:10
Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu