recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 46WE46B + DLNA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 46WE46B + DLNA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jensthomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2007
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 46WE46B + DLNA
    Sendt: 03-December-2009 kl. 21:45
Prøvede lige at sætte et netkabel i mit nyerhvervede tv...Uden at der skete det hlt store:-( Skulle man ikke umiddelbart kunne se andre pc'er på netværket? Eller hvordan virker det - og hvad med DLNA delen, skal man installere noget på pc'en?
Til top
thomasfj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 19:34
Ja, skal have en DLNA/UPNP server kørende på en PC eller NAS tilsluttet samme LAN.

Når det er sagt, tror jeg Sony har et problem med DLNA. Jeg har netop tilsluttet mit nye KDL-32E5500 til LAN'et og forventede at min DLNA servere (Twonky media) ville poppe op nøjagtig som på min PS3, men NADA sker.

Når jeg vælger "server diagnosticering", kan TV'et sjov nok godt se serveren, den lister IP osv, men skriver blot "diagnostisering fejlede", uden nogen yderligere fejlmeddelelse :-(

En nem måde at teste DLNA funktionaliteten på, er at starte Windows Media Player på en PC på LAN'et....lidt afhængig af version skal WMP konfigureres til at dele indholdet via UPNP....jeg vender tilbage når jeg selv har testet dette.

/Thomas
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 20:22
Ok, har lige prøvet med Windows 7/WMP 12 som DLNA server. Det virkede fint (man skal dog aktivt tillade TV adgang før det spiller), men der udestår stadig et probem med Twonky Media som server.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af thomasfj thomasfj skrev:

men der udestår stadig et probem med Twonky Media som server.
Twonky er ikke kompatibel med Sony Bravia seriens DLNA klient - i hvert fald ikke endnu.
EDIT: Der lukkede jeg varm luft ud; jeg tænkte på TVersity, som ikke er kompatibel med Sony Bravia.

Et udmærket alternativ til Windows Media Player er PS3 Media Server, som også giver mulighed for at transcode mange video formater "on-the-fly", så de kan afspilles på Sony Bravia via DLNA.

Redigeret af DrageMester - 06-December-2009 kl. 23:53
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 23:39
Tak for tippet.

Jeg bliver dog forvirret når jeg læser denne kompabilitets matrix:
http://www.sonydigital-link.com/TV/tutorials/dlna/dlna_comp/dlna_comp.aspx?site=odw_en_GB&m=KDL-32E5500

Her hævdes det er der tilsyneladende er en begrænset understøttelse af Twonky, men i version 1.0.0.115???...så vidt jeg ved findes twonky server kun i version 4.x og 5.x...sååå lige hvad de henviser til ved jeg ikke.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 23:52
Øh... jeg tænkte på TVersity og ikke Twonky; TVersity er ikke kompatibel med Sony Bravia, men jeg ved ikke om Twonky er kompatibel eller ej.

Jeg beder om undskyldning for misforståelsen! Embarrassed
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu