recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42PFL5604H / LE40B535 / KDL-40W5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42PFL5604H / LE40B535 / KDL-40W5500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nixen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: 42PFL5604H / LE40B535 / KDL-40W5500
    Sendt: 16-December-2009 kl. 21:36
Hey - jeg skal købe et billigt fjernsyn, og valget står mellem de i titlen nævnte.

Samsung (LE40B535) og Philips (42PFL5604H) koster ca. 5.000 imens Sony TV'et (40W5500) koster ca. 1800 mere.

Det skal bruges som hverdagstv (serier, nyheder, tegnefilm til ungerne, film til de voksne, fodbold til mig og lidt PlayStation), men budgettet er lidt presset. Vi har kabel-tv.

Har i nogen forslag / anbefalinger / advarsler? Er Sony'en de ekstra penge værd?

Til top
Bitness Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-November-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 08:32
Jeg syns du skal kigge lidt mere på Sony'en selvom dit budget er lidt presset, Du vil få et bedre tv pga 100hz og kontrasten og billedebehandling kredsen... koster også kun 7k nu i fona, faldet en del..
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 08:48
Sony'en er ikke nødvendigvis de ekstra penge værd. Tag et kig på dem i en butik og hvis du ikke kan se forskel på 100hz og den ekstra kontrast, så ved du hvad du skal vælge.

Har haft Samsungs 46B554 ("bror" til B535) hjemme og til prisen er det et rigtig godt fjernsyn. På nogle punkter bedre end det, jeg har nu, selv om det kun kostede det halve.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Tag et kig på dem i en butik og hvis du ikke kan se forskel på 100hz og den ekstra kontrast, så ved du hvad du skal vælge.

Du kan ikke bedømme kontrast i alm. butiksbelysning. 

Forskellene træder først rigtig frem i alm. aften-stue-belysning. Det har snydt rigtig mange forbrugere gennem årene, det der så sort ud i butikken er pludselig grå/blå i en mørk stue.

Hvis det er en "rigtig" faghandel, kan du evt. bede dem dæmpe belysningen i salgslokalet, det går bare ikke i Elgiganten eller Bilka Smile
Til top
nixen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2009
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:33
Hmmmmm... Ok, tak for jeres svar.

Jeg tror økonomien vinder denne gang - faghandleren bliver først på den anden side af økonomi-krisen :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu