recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af Samsung le40c635?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstilling af Samsung le40c635?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Greve88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling af Samsung le40c635?
    Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 14:29
Har netop købt et Samsung le40c635 tv, som skal sættes til i weekenden. 

Nogle som vil oplyse indstillingerne eller hjælpe, så jeg får det bedst mulige billede på skærmen?

Håber i kan hjælpe.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 14:38

Det helt rigtige fås ved at kallibrere det, med f.eks DVE, en sådan DVD kan fås på diverse DVD salgssider. Start med en rimelig indstilling i nogle dage, og brug så DVDen til den endelige indstilling.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Greve88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 14:50
Ja det ved jeg. Men nu vil jeg gerne have indstillingerne for kontrast osv. osv. fra en der måske har indstillet tv'et i forvejen eller en model som ligger tæt op af..
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 15:06

Oprindeligt skrevet af Greve88 Greve88 skrev:

jeg gerne have indstillingerne for kontrast osv. osv. fra .

Det er precist det man kan gøre med den DVD, og indstillingerne bliver dem der passer til panelet, og ikke kun tilnærmeligvis.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 16:27
"Problemet" med Samsungs skærme er, at der er så mange indstillinger, som ikke dækkes med DVE - men DVE er fin nok til at indstillle LYS med. Kan du ikke finde et review af skærmen på nettet?
/lars
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 17:48

Der kan da også stilles kontrast og farve med mere. Det ser ikke ud til at der er nogen anmeldelser endnu.
Til top
Greve88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Greve88 Greve88 skrev:

jeg gerne have indstillingerne for kontrast osv. osv. fra .

Det er precist det man kan gøre med den DVD, og indstillingerne bliver dem der passer til panelet, og ikke kun tilnærmeligvis.

Ja men gider ikke at bestille eller betale penge for sådan en dvd.

Nej kan desværre ikke finde anmeldelser af den.

Heller ikke nogle der har nogle indstillinger fra deres andre serie 6 modeller? Eller et tv som ligger tæt op af dette..
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 18:22
Jo jo - DVE har da sine lyse punkter, men den egner sig specielt godt til indstilling af LYS, SKARPHED og ASPECT-RATIO. 

FARVE kan ikke indstilles korrekt med de medfølgende filtre - og slet ikke på et TV, der har CMS (som kun kan justeres med måleudstyr). Det er simpelthen ikke rigtigt lykkes mig at ramme rigtigt endnu med de filtre. Restaurant-scenen kan bruges i en snæver vending til at indstille farvene - men det kræver, at man ved, hvordan farverne skal se ud til at starte med. Alternativet kunne være at anvende det farveindstillingsbillede, som DR HD engang imellem viser (indslaget med Nicolai Sonne) - men det virker bedst med et TV, som er indstillet med et nogenlunde korrekt farverum.

KONTRAST kan man også indstille et stykke hen ad vejen med DVE - og hvis man vil gøre det nogenlunde korrekt skal man bruge gråtoneskalaen, og så sikre sig, at man ikke skruer så meget op for kontrast, at der kommer farvestik en den lyse ende af skalaen - eller udtrykt på en anden måde: At en (eller to) af farverne "brænder ud". Derudover er kriteriet for korrekt indstillet kontrast, at man ikke bliver blændet af billedet, og at der ikke klippes i whiter-than-white (afart af udbrænding).

DVE har iøvrigt et udmærket testbillede til at justere KONTRAST i forhold til omgivelsernes lys.

Det der mangler, er en række testbilleder til at justere bl.a. de-interlacing - og ting som hvidbalance, gamma og farverum kan man ikke rigtigt sige noget om uden måleudstyr - og derfor ville det være smartest at tage udgangpunkt i en seriøs anmeldelse, hvor disse ting er analyseret, og som også håndtere de andre lidt specielle indstillinger som et Samsung-TV typisk har - også set i forhold til de forskellige kilder/afspillere. DVE HD Basic har nogle lidt bedre testbilleder end DVD-versionen - en der er stadig samme udfordringer med indstilling af parametre, som kræver måleudstyr.

Så det jeg mente var, at hvis man tager udgangspunkt i en anmeldelse, så får man det meste foræret - og så kan man med al sandsynlighed nøjes med at stille på LYS (evt. ved brug af THX-billederne, som findes på f.eks. StarWars-DVD'erne eller andre Lucasfilm-DVD'er) - dog evt. krydret med KONTRAST-justering som beskrevet ovenfor (test-DVD'er til dette kan findes gratis på nettet).

Jeg kan desværre heller ikke finde en anmeldelse - men måske er der nogen, der har erfaring med, om modellen ligner et andet Samsung-TV mht. billedindstillinger.

Redigeret af bantam - 04-Oktober-2010 kl. 18:24
/lars
Til top
Greve88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 19:33
Jeg kan desværre heller ikke finde en anmeldelse - men måske er der nogen, der har erfaring med, om modellen ligner et andet Samsung-TV mht. billedindstillinger.
[/QUOTE]

Det ville være perfekt, hvis  der var nogle der kunne svare på det :)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 19:46

I mangel af tekniske hjælpemidler til indstilling, så må det jo være øjenene der er det bedste til at fortælle når det serrigtigt ud.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu