recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man få en videomaskine til miniDV bån
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man få en videomaskine til miniDV bån

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 13:50

Den fra Sony er her.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Hej,

Du kan godt få båndmaskiner til DV-bånd. Professionelle og semi-pro DVCAM-maskiner kan ta' DV bånd. Du kan få DVCAM-bånd på op til 3 timer.

F.eks. denne her - tror den koster 20-25K fra ny. Der findes mindre modeller, der er billigere.

2nd hand broadcast har ofte gode brugttilbud. Tjekkede lige, og de har nu en lille brugt DVCAM-recorder til 10K plus moms. Klik "Buy" og vælg "VTR" og scroll et godt stykke ned på siden...

/erla

DVCAM er IKKE MiniDV.

Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Hej,

Du kan godt få båndmaskiner til DV-bånd. Professionelle og semi-pro DVCAM-maskiner kan ta' DV bånd. Du kan få DVCAM-bånd på op til 3 timer.

F.eks. denne her - tror den koster 20-25K fra ny. Der findes mindre modeller, der er billigere.

2nd hand broadcast har ofte gode brugttilbud. Tjekkede lige, og de har nu en lille brugt DVCAM-recorder til 10K plus moms. Klik "Buy" og vælg "VTR" og scroll et godt stykke ned på siden...

/erla

DVCAM er IKKE MiniDV.

Øh... nej - hvor skriver jeg det ?

Det jeg mener er, at DVCAM-optagere kan ind- og afspille DV på mini-DV bånd.

Derudover, kan man bruge DVCAM-bånd, istedet for mini-DV, og få de fordele der ligger i dette, bl.a. længere spilletid...

Undskyld hvis jeg udtrykte mig uklart.

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:08
JVC laver nu også en lækker sag til formålet:

http://pro.jvc.com/prof/attributes/tech_desc.jsp?model_id=MD L101670&feature_id=02

Den koster omkring 1100 USD, og jeg ville da tage kontakt til JVC Danmark, og høre dem hvor i detailleddet den eventuelt kan skaffes.
Mvh Hans
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:08
Vi er desværre godt igang med at udrydde os selv rent historiemæssigt på den måde vi gemmer vores ting. Hvis mennesket skulle uddø er der ikke nogle om 10.000 år der kan læse noget fra det 19. og 20. århundrede for alt er lagt på forgængerlige medier. Men de kan stadig læse runer og heroglyfer.

Det bedste vil være at lægge tingene på et raidsystem og have en online backup eller en Årlig tapebackup i en bankboks. Det er eneste måde for rigtigt at sikre sig. Det skal så gemmes i et format som kan forventes at være rimeligt fremtidssikret. Ukomprimeret video fylder meget, men kan altid læses ellers er Mpeg4 nok et godt bud på noget som kan læses i mange år endnu.

Men det er ikke værre end at man kan gemme en Windows og alle de codec/programmer som kræves for at kunne køre tingene over til noget ukomprimeret video.

Til slut kan man jo også være opmærksom på hvornår tingene skifter hen imod et andet format og tage en "konverterings-weekend" og få sine film lagt over i det nye format på et nyt raidsystem om 10 år.

Bånd er ikke sikre - de sletter langsomt sig selv også selvom man husker at spole dem igennem hver år. Desuden er bånd et organisk materiale som kan blive spist af mug og mikroorganismer og er let påvirkelig overfor varme, kulde, fugt og sollys. Hvor mange opbevarer sine bånd imellem 5-38 grader?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:34
Hard Disk har det med at også bryde ned, på et tidpunk, derfor ville det
værre en god i de med et raidsystem med flere stor Hard Diske, og et back
up system med Blu-ray disk (Blu-ray disk kan holde i ca. 200 år.).
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:54
Jeg tror ikke hjemmebrændte Bluray skiver kan holde i 200 år.

De sagde også at brændte CD'er kunne holde i 100 år, men mange oplever alligevel at de har problemer med at læse ting de har brændt for 10 år siden.

Det er noget andet med de færdigt producerede Bluray og CD skiver, det er et stykke folie lavet af en master og dernæst forseglet inde i mediet med UV lak - De holder nok 200 år.
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 19:28

Tak   for oplysningerne.

jeg må se hvad det skal være.

jeg vil måske have sparet op til en DVcam maskine men de andre comi maskiner er da heller ikke helt u interessante

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu