|
Bærbar til 4K-videoredigering |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4711 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Her er et eksempel fra en anden tråd, om hvad jeg og andre postede om den nyeste Apple M1 Studio desktop:
Jeg nyder også tit at se nye produkter vist på YouTube. Men omkring Apple M1 har der været usædvanlige meget uærlige marketing og forvanskninger. Jeg tror personligt at Apple M1 godt kan bruges til Resolve. Men visse udgaver er meget bedre egnet, end andre. Ellers skal man måske tænke på, det man ikke får at vide i YouTube videoerne. Nogle oplyser ikke engang codec på de filer, der redigeres, eller om de er decoded i hardware eller langsom software? Hilsen Carsten. |
|||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det prof eller amatør arbejde du skal bruge den til ? Lidt utroligt der ikke er andre som er kommet med alternativer, altså maskiner der rent faktisk kan købes.
|
|||
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er egne private videoer fra ferier, som jeg redigerer (fx ski, vandring og dykning). |
|||
iPhone 13, OS 15.3
|
|||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Diskplads på mac’en er hundedyr. Jeg bruger selv en ekstern Samsung T7. Vil man have mere fart, så kan man altid benytte en TB3 disk.
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Prøv nu at se, hvis det ikke er andet end alm. privat, ja selv mindre professionelt videoredigering herunder f.eks. animeret tekst, overgange colorgrading, lyd og div. filtre eller hvad men ellers kunne finde på, i codec’s som H264 eller H265 HEVC i 4K opløsning.
Ja, så kan en iPad Pro M1 faktisk gøre det til ug kryds og bolle Om det tager 17 eller 22 minutter at eksporter/ render en 45min. video gør vel ikke den store forskel…….”Det er bare et eksempel” Forskellen i tider vs den billige og den noget dyre hardware giver ingen mening til Alm. Videoredigering Det er jo typisk ret kort film man laver. Det er Cost - Benefit. Jeg arbejder på Mac Pro - iMac Pro - Mac Book Pro M1 i 14 og 16” m.fl. Der er nu ikke de helt store tidsforskelle på helt alm. 4K HEVC redigering sådan overordnet set. Flere af mine redigeringer og enlige rimelige tunge redigeringsopgaver starter faktisk på iPad Pro og eksporteres så som XML til Final Cut Pro, det er faktisk ret vildt hvad en iPad Pro har af kræfter.
Redigeret af Potter - 22-Marts-2022 kl. 22:25 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
yahooboy
Bruger Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 209 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fik lige denne op i mine forslag fra YT
Basalt set siger Alex Jordan her at såfremt man ikke er professionel bør man ikke investere i andet end Macbook Air M1 eller Macbook Pro M1 (ike pro eller Max) Redigeret af yahooboy - 23-Marts-2022 kl. 15:24 |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |