|
Hvilken SSD kan jeg udvide denne desktop med |
Besvar |
Forfatter | ||||||||||
handstand
Bruger Oprettet: 09-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-April-2022 kl. 21:28 |
|||||||||
Hej med jer,
Jeg fik hjælp til at sammensætte en Gaming PC tilbage i 2018 til min søn.
Den har kun 500 Gb SSD, og de er nu fyldt op, og den havde desværre ikke en sekundær Harddisk.
Desværre er jeg ikke HW-kyndig. Jeg vil gerne supplere med en ekstra intern SSD, så han kan fortsætte med sit nuværende c-drev, samt tilføje en 2TB SSD mere.
MEN, men, men - hvordan oversætter jeg nedenstående til hvilken type SSD jeg kan supplere med.
Jeg kan simpelthen ikke læse om jeg kan forvente, at jeg kan indsætte fx en
Kingston NV1 M.2 NVMe SSD - 2TB
til nedenstående konfiguration: (taget fra min faktura i 2018:)
jeg håber virkelig på hjælp. For jeg vil gerne købe en egnet SSD imorgen, lørdag, sammen med min søn :-)
Bedste hilsner
Søren
|
||||||||||
Handstand
|
||||||||||
Peter.C
Bruger Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||
Nej, dit bundkort understøtter kun SATA, ikke NVMe.
Der er et M.2 stik på bundkortet, men det er til SATA diske. Du skal finde en SATA disk, enten en 2.5” eller en M.2.
|
||||||||||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 286 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||
Hvis det ikke er for sent, så er der penge at spare ved at købe en 2.5" SSD i stedet for en M.2, da han alligevel ikke vil bemærke nogen forskel i spillene. Et godt bud er https://www.compumail.dk/da/p/samsung-870-qvo-ssd-mz-77q2t0bw-2tb-2-5-sata-600-996048399 Jeg har et dual-boot system hvor OS ligger på hhv. en Samsung 980 Pro M,2 NVMe og en Samsung 860 QVO SATA og der er ingen mærkbar forskel i daglig brug eller spil, selvom der er forskel i benchmarks. Du kan derfor roligt købe sidste generations diske og spare lidt penge ved det. Min server kører på en over 9 år gammel OCZ-Agility3 og den performer også fint, de få gange jeg har prøvet at have spil på den. NB. Husk at købe SATA III kabel til disken, hvis i ikke har det liggende.
Redigeret af ASKF - 02-April-2022 kl. 17:57 |
||||||||||
handstand
Bruger Oprettet: 09-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||
endte med at købe en Kingston NV1 M.2 NVMe SSD - 2TB. Samt passiv køling. Det kostede under 1500 i alt, så faktisk en smule billigere end dit forslag, ASKF - men tak for bidragene.
|
||||||||||
Handstand
|
||||||||||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 286 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||
Velbekomme og den er i øvrigt beregnet til notebooks, hvor der er minimal køling. Husk at det tape der sidder på den er varmeledende, så kølegitteret skal monteres oven på det.
|
||||||||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |