recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken SSD kan jeg udvide denne desktop med
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken SSD kan jeg udvide denne desktop med

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér handstand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken SSD kan jeg udvide denne desktop med
    Sendt: 01-April-2022 kl. 21:28
Hej med jer, Jeg fik hjælp til at sammensætte en Gaming PC tilbage i 2018 til min søn. Den har kun 500 Gb SSD, og de er nu fyldt op, og den havde desværre ikke en sekundær Harddisk. Desværre er jeg ikke HW-kyndig. Jeg vil gerne supplere med en ekstra intern SSD, så han kan fortsætte med sit nuværende c-drev, samt tilføje en 2TB SSD mere. MEN, men, men - hvordan oversætter jeg nedenstående til hvilken type SSD jeg kan supplere med. Jeg kan simpelthen ikke læse om jeg kan forvente, at jeg kan indsætte fx en Kingston NV1 M.2 NVMe SSD - 2TB til nedenstående konfiguration: (taget fra min faktura i 2018:)

CORSAIR Carbide Ser 100R Silent Edition Mid Tower Case

Power Supply 700W FSP 88+ Super Silent

Gigabyte S1151,Z370,DDR4,USB3.1,7.1 Lyd

INTEL Core i7-8700K 3,70GHz TRAY ! Coffee Lake

Cooler Master Hyper TX3 CPU Silent køler

8 GB DDR4, 2400 Mhz CL17 Samsung 288 pins

8 GB DDR4, 2400 Mhz CL17 Samsung 288 pins

WD SSD 500GB 525MB read / 545MB write

Gigabyte 1070GTX G1 Gaming 8G

Asus DVD RW 24xR/RW,SATA,Sort

jeg håber virkelig på hjælp. For jeg vil gerne købe en egnet SSD imorgen, lørdag, sammen med min søn :-) Bedste hilsner Søren
Handstand
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2022 kl. 22:18
Nej, dit bundkort understøtter kun SATA, ikke NVMe.

Der er et M.2 stik på bundkortet, men det er til SATA diske.
Du skal finde en SATA disk, enten en 2.5” eller en M.2.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 17:47
Hvis det ikke er for sent, så er der penge at spare ved at købe en 2.5" SSD i stedet for en M.2, da han alligevel ikke vil bemærke nogen forskel i spillene.

Jeg har et dual-boot system hvor OS ligger på hhv. en Samsung 980 Pro M,2 NVMe og en Samsung 860 QVO SATA og der er ingen mærkbar forskel i daglig brug eller spil, selvom der er forskel i benchmarks. Du kan derfor roligt købe sidste generations diske og spare lidt penge ved det.
Min server kører på en over 9 år gammel OCZ-Agility3 og den performer også fint, de få gange jeg har prøvet at have spil på den.

NB. Husk at købe SATA III kabel til disken, hvis i ikke har det liggende.

Redigeret af ASKF - 02-April-2022 kl. 17:57
Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér handstand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 18:13
endte med at købe en Kingston NV1 M.2 NVMe SSD - 2TB. Samt passiv køling. Det kostede under 1500 i alt, så faktisk en smule billigere end dit forslag, ASKF - men tak for bidragene.
Handstand
Til top
ASKF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 18:50
Velbekomme og den er i øvrigt beregnet til notebooks, hvor der er minimal køling.

Husk at det tape der sidder på den er varmeledende, så kølegitteret skal monteres oven på det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu