|
Nyt kompakt kamera |
Besvar |
Forfatter | |
stigsus
Junior bruger Oprettet: 27-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Emne: Nyt kompakt kamera Sendt: 13-September-2008 kl. 12:55 |
Hejsa! Jeg har en Fujifilm F30 kamera, som egentlig virker fint, men jeg vil gerne købe nyt alligevel. ;o)
Kamereat må gerne have mere end 6x optisk zoom, og MEGET vigtigt, så skal det kunne tage gode billeder i lav belysning/aften/nat. Videooptaleserne må også gerne være i en god opløsning. Er ligegeglad med HD kvalitet, men det må gerne være bedre end normalt. Jeg har kigget på de nye Panasonic Tz4 og Tz5, men syns ikke de får gode anmeldelser når det gælder lysfølsomheden. Nogen der har andre forslag? |
|
stigsus
Junior bruger Oprettet: 27-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Sendt: 13-September-2008 kl. 12:58 |
Vil gerne lige sige mht. til billeder i lav belysning, så er det normalt billeder jeg tager uden blitz. (til koncerter, fx.)
|
|
stigsus
Sendt: 13-September-2008 kl. 13:17 |
Dette var en jeg overvejede:
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_ Camera/PowerShot/PowerShot_SX110_IS/index.asp |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 13-September-2008 kl. 13:29 |
Compakt kameraer, og tage billeder hvortil der normalt skal anvendes blitz, vil betyde længere exponeringstid, og med et sløret billede som resultat, det er jo ikke meget lys der kommer ind i sådan en lille linse, at bruge blitsen i et sådan kamera på mere end 3M afstand er som en fis i en Hornlygte rækkeviden af lyset er stort set den samme på begge. Så at tage billeder i lavt lys med et compact kamera, nej ikke hos mig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 13-September-2008 kl. 13:42 |
Hvorfor vil du skifte dit F30, er der noget galt med det?
Jeg har selv efterfølgeren, et F31fd, og det er et kanon kamera. Den store Super CCD chip gør nemlig at man kan tage gode billeder inderdørs også uden blitz, fordi den laver gode resultater med selv iso 800 og iso 1600. Du finder ikke noget andet kamera i dag der kan det. Fuji hoppede desværre med på Megapixel-ræset efter F31fd-modellen og det introducerede mere støj ved høje iso. |
|
stigsus
Sendt: 13-September-2008 kl. 15:11 |
Tænkte at der nok var kommet noget bedre? Men måske ikke ...
|
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 13-September-2008 kl. 15:13 |
Gode billeder i lav belysning hedder spejlrefleks.
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 13-September-2008 kl. 15:17 |
Men ligepræcis F30/F31 er et kompaktkamera de kan , der findes talrige eksempler af dette på nettet.
|
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 13-September-2008 kl. 15:20 |
Jeg kender ikke modellen så det vil jeg ikke mod-argumentere imod :-) Men jeg ved der findes nogle få kompakt modeller med sensor på størrelse med dem i spejl. Og de kan jo selvfølgelig også levere en god ydelse. Men den sensor på størrelse med et knappenålshovede der sidder i de fleste kompakt modeller er umådelig ringe i dårlig belysning. Det er simpelthen en fysisk umulighed at få bedre billeder ved høj iso. |
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Sendt: 21-September-2008 kl. 07:48 |
Hvad med Canon's nye model, Ixus 980 IS eller G10 - de har rigtig fede data'er som gør dem til kompakte kamera'er som kan "alt"......næsten.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |