|
Hvilket medie? |
Besvar |
Forfatter | |
Topper
Ny bruger Oprettet: 29-April-2004 Status: Offline Point: 10 |
Emne: Hvilket medie? Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 20:12 |
Hej. Hvilket DVD medie bør man anvende, hvis man vil optage noget MEGET vigtigt fra VHS indeholdende musik koncert osv. eller optage lignende vigtige sager fra tv? Jeg har som bekendt købt en SONY RDR-GX300, som jeg er meget glad for, men jeg har endnu ikke prøvet at optage på den. Hvad er forskellen på DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW og DVD-RAM??? Jeg vil lave nogle rigtig gode kopier af mine gamle VHS bånd med danske musik og underholdningsudsendelser fra 80'erne, men hvilken løsning er mon bedst? Har I nogle forslag og hints? Mvh. Topper. |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 20:23 |
Forskellen på plus og minus (eller som det faktisk hedder: streg) skiver er minimal. +RW har nogle redigeringsfordele frem for -RW, men det er ikke så relevant i dit tilfælde. DVD-RAM kan du ikke bruge i en Sony. Vi har en FAQ med meget om medier her og jeg har personligt en her Jeg vil tilråde dig at bruge skiver fra anerkendte mærker så som Verbatim, Fuji, Maxell når du har fundet melodien. Til de indledende forsøg kan du godt bruge billigere skiver - helst RW skiver, så du kan redigere lidt. Du vil komme til at sagne en harddisk Husk altid at gemme båndene! Hilsen Michael Sørensen |
|
mvh MichaelS
|
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 20:54 |
Måske et dumt spørgsmål - men det lader til du har købt en optager med et andet formål end at optage?!? - måske du kunne uddybe det lidt? (Progressiv, måske?) /Lars Redigeret af laursen |
|
Topper
Ny bruger Oprettet: 29-April-2004 Status: Offline Point: 10 |
Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 22:19 |
Hahahahaha. Det kan man da kalde et fejludtryk. Jeg mente naturligvis, at jeg foreløbig er meget glad for den som afspiller, men jeg kan jo af gode grunde ikke være glad for noget (f.eks. maskinens evne til at optage), jeg ikke kender på forhånd. Tak for jeres svar. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |