recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - STB drøber DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

STB drøber DVB-T

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fmm1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Februar-2011
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fmm1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: STB drøber DVB-T
    Sendt: 01-April-2012 kl. 15:26
Jeg har en Technomate STB som både kan køre dvbT og dbb-s.

Mit antenne signal går ind i denne stb.

Når den er tændt vises der 99% i signal-kvalitet.

Så har jeg et brugt antenne-loop-through fra Technomaten og sendt dette kabel ind i mit Samsung 8005.

Når technomaten er tændt vises signalet til at være 100 procent, men når Technoamten er på standby falder signalet til mellem 0 og 30% alt afhængig af kanal.

Er der en måde jeg kan komme uden om dette problem, så jeg kan se dvb-t på Samsungen, både når min Technomate er tændt og slukket.

Er godt klar over jeg nok kan lave en splitning af antennesignalet og så sende ét signal i Samsung-TV´et og et andet til Technomaten, men det var nu rarere om det bare var et eller andet i Samsungens menuer som skulle stilles om.

På Technomaten har jeg både prøvet at sætte 5V atenne supply til on og off.
Det gør ingen forskel.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 16:39
For at have lavt standby forbrug vil loop-through typisk være inaktiv, så det skal først aktiveres i opsætningsmenuen.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
fmm1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Februar-2011
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fmm1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 17:39

Jipiiii.

1000 tak. Nu virker det.

Menuen som slog loop through til var godt nok lidt svær at finde.
Den lå under OSD-setup. Rimeligt ulogisk.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu