recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 med CI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2 med CI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cathper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cathper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T2 med CI
    Sendt: 07-Juli-2012 kl. 22:24
http://www.buydvb.net/tbs5880-usb-dvbt2tc-ci-tv-box_p69.html

Kender nogen tuneren? Er det CI+ (så man kan hive HD ned fra Boxer), eller blot CI (som der egentlig står; men giver det mening når det nu er T2?)?

Har nogen testet med EyeTV?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 22:36
Det er næppe CI+, når det ikke specifikt står der. DVB-T2 og CI+ er to helt forskellige ting: DVB-T2 er en transmissionsform (som er mere effektiv end DVB-T, dvs. flere data kan klemmes ned i samme kanal).

CI+ er derimod en sikring mod at du som bruger kan få fat i det dekrypterede signal (så du dermed ikke kan kopiere det). Af samme årsag kommer vi næppe til at se CI+-moduler til PC lige foreløbig, da en åben (ukrypteret) kobling mellem CI+ og software vil være stik mod formålet med CI+.

I andre lande bruges DVB-T2 til både gratiskanaler og til kanaler, der kan dekodes med "almindeligt" CI-modul, så tuneren giver såmænd god nok mening (man kan bare ikke bruge T2-delen i Danmark pt.)

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
cathper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2012
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cathper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 22:57
Jeg kender udmærket til hvad de forskellige ting var, men jeg var af den opfattelse (nok bare fordi jeg er farvet af hvad Boxer har gjort) at "de fleste" skiftede til CI+ samtidig med T2 og derfor at tunere formentlig fulgte med.

Efter at have læst op på hvad +'et i CI+ egentlig er, så giver din forklaring perfekt mening.

Konklusionen må være at jeg må nøjes med TV2 uden HD og uden mulighed for at optage — og så kan jeg jo lige så godt bruge TV2 Live :-/

Desuagtet, tak for at ryde min misforståelse af vejen :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 23:16
Forresten, velkommen i forummet Smile

Ja, irriterende at der bruges så meget krudt på at låse det hele af, specielt når man tænker på, at TV2 HD sendes ukrypteret i mange af kabelnettene.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 13:37
Det ser ikke ud som den understøtter HE-AAC lyd.
Og hvad med undertekster?

Jeg vil holde mig til noget der understøtter nordic standarten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det ser ikke ud som den understøtter HE-AAC lyd.
Og hvad med undertekster?

Nu er det jo softwaren og ikke hardwaren, der skal dekode ovennævnte, så hvis man bruger MCE eller EyeTV, burde det ikke give noget problem (højest med at sørge for at have de korrekte codecs).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu