recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til Scart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI til Scart

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI til Scart
    Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:20
Jeg har et 46" Panasonic  PlasmaTV fra 2008 uden HDMI stik.  Jeg kunne tænke mig at købe et Apple TV3 til at streame film til TV´et.  Findes der en måde at gøre det på?  Jeg har kigget efter en HDMI til Scart converter men kan ikke finde én - og er også i tvivl om det kommer til at fungere.  Er der nogen der har erfaring med det? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:36
hvad med HDMI til VGA/DVI
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 14:32
Hvilken panasonic model snakker vi om? For det lyder meget meget mærkeligt at et tv fra 08 ikke har hdmiConfused
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 14:34
HDMI signal er digitalt og et SCART er analogt.
Det kan man ikke med ET kabel.
Men som "hansie" skriver, er der ikke en DVI indgang.
En DVI indgang er der normalt ikke lyd med. Derfor har du brug for et lyd kabel (phono)

Lynge Smile

Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Hvilken panasonic model snakker vi om? For det lyder meget meget mærkeligt at et tv fra 08 ikke har hdmiConfused
Ja det virker ejendommeligt. Mit gamle Pana 600PV fra 2006 havde et par HDMI indgange
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 09:53
Hvis ikke det har HDMI, er der højst sandsynligt en DVI indgang, så problemet kan klares med en HDMI til DVI adapter plus et kabel til lyden. Den løsning bruger jeg på min gamle Philips fladskærm fra 2005, og det virker fint. Sådan en adapter kan fås til under en 50'er.
/Peter
Til top
mde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 17:19
Tak for svar allesammen - jeg har anskaffet et HDMI til DVI adapter, hvilket har løst problemet
LOL
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu