recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billige medier...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillige medier...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bettejensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Billige medier...
    Sendt: 03-Januar-2005 kl. 21:42

Jeg har lige købt mig en dvd-brænder til computeren idag - lækkert

Nu står jeg så og skal købe nogle medier, og selvfølgelig bestiller jeg dem i Tyskland.. Nu kommer spørgsmålet så! Kan det svare sig at købe de billige medier?? Altså er de noget skrammel....

Ved en tysk forhandler har jeg fundet 100 stk dvd-r af mærket whitetop til 220 kr.... Det er jo fortræffeligt billigt sammenlignet med danske priser på tomme medier

Håber på et hurtigt svar da jeg sidder og er klar til at afsende min bestilling

MVH

Jakob Jensen

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2005 kl. 21:51
Velkommen til en jungle.

Mht no-name skiver afhænger meget af din brænder. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at bestille nogle 25 stk. spindler fra forskellige mærker og prøve mig frem. Surt at bestille 100 for blot at konstatere at halvdelen fejlbrænder.

Personligt har jeg og mine externe LiteOn duallayer brænder gode erfaringer med Datawrite (billige), Ridata (eller Ritek, medium i pris) og Verbatim (dyre - nå ja - i hvert fald sammenlignet med andre disc fra Tyskland )
Til top
bettejensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2005 kl. 21:55

Hejsa...

Tak for det hurtige svar  Jeg tror sgu jeg starter med at bestille 50 stk. verbatim på en spindel til 230 kr.... De steder jeg har læst, har verbatim ik fået andet end ros!!

MVH

Jakob Jensen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2005 kl. 22:18

Oprindeligt skrevet af bettejensen bettejensen skrev:

Jeg tror sgu jeg starter med at bestille 50 stk. verbatim på en spindel til 230 kr.... De steder jeg har læst, har verbatim ik fået andet end ros!!

Ja, Verbatim er det sikre valg.

Og helt ærligt, hvor sjovt er det at redigere en optagelse, overføre den til DVD, gemme den på hylden, for så blot om et par år at opdage at den billige noname discount skive ikke kan læses mere.

Hvis det er noget som skal gemmes, så brug de lidt dyrere Verbatim. Det er mit råd.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carsten Nilsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2005 kl. 00:43
Jeg har en noget mærkelig taktik med hensyn til overførsel af vhs'er til dvd. Jeg har en Philipsrecorder som kun man brænde på dvd+r og dvd+rw. Så optager jeg på en dvd+rw, og redigerer den sammen på recorderen. Så lægger jeg den i min pc og laver en kopi over på dvd-r. Det er min opfattelse at dvd-r kan læses i så godt som alle dvd-afspillere hvorimod der findes mange typer afspillere som ikke afspiller dvd+r.
Det vil sige at jeg har ret stor chance for fejlbrændinger et sted i forløbet. Derfor køber jeg kun Verbatim og TDK. Af en eller anden grund kan jeg brænde på 4 x speed på min pc med TDK, og kun 2 x speed på Verbatim. Men det endelige resultat er at jeg endnu ikke er stødt på fejlbrændinger på dvd-r fra Verbatim. En gang i mellem er der problemer med TDK.

Datawrite har jeg derimod haft store problemer med. Men jeg har også hørt at det er op til den enkelte brænder om den kan tygge Datawrite.
med venlig hilsen

Carsten Nilsson www.danskfilm.webbyen.dk
Til top
Lynge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2005 kl. 21:53

Godt valg!!!

Jeg har nu brændt ca. 125 stk. Verbatim DVD-R 2x, 4X og 8X uden en eneste fejlbrænding. Jeg bruger dem både i min Pioneer PC brænder samt i min Panasonic DVD optager. Og helt ærligt, kr. 4,80 + fragt fra Mediecentralen.com kan vel ikke siges at være dyrt på den baggrund.

Hilsen Lynge

Til top
BrianSax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2004
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2005 kl. 23:07

Hej Lynge,
læste lige dit input og jeg må lige ha' skåret det ud i pap: du siger at du kun har haft god erfaring med at bruge Verbatime DVD-R i din Panasonic. Jeg har lige købt en Panasonic-55 DVD optager og synes kun der står i manualen at den kan klare 1-4x - du skriver dog at du har brugt 8X skiver. De fleste steder kan man efterhånden kun købe 8X (ex. billigmedie.de) og før jeg nu bestiller 100 stk 8X vil jeg bare være sikker på at de dur i min Panasonic-55 DVD optager.
Mvh Saxy

Til top
Flyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2005 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af Carsten Nilsson Carsten Nilsson skrev:

Det er min opfattelse at dvd-r kan læses i så godt som alle dvd-afspillere hvorimod der findes mange typer afspillere som ikke afspiller dvd+r. 

Det var dog den mest mærkværdige metode jeg har hørt om. Iøvrigt er jeg ikke enig med dig, i hvert fald ikke hvad angår dvd afspillere på "konsum" markedet, og slet ikke nyere afspillere. Mit 5 år gamle dvd læse-drev på min pc kan ikke læse dvd+R, men det kan den 1½ år gamle nec dvd brænder, og iøvrigt også min 3 år gamle Denver DVD afspiller. Jeg tror din udtalelse om DVD+R hører fortiden til, men det kunne da være interessant at høre andres mening om dette!

Du skulle vel ikke have købt en Philips recorder med den filosofi?

Mvh. Flyer

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2005 kl. 23:33
Flyer, du er selv inde på det. Dit gamle drev kan ikke læse DVD+R, mens det går fint med de nyere drev. Det Carsten Nilsson er inde på, at hvis du har en gammel DVD-afspiller, kan du ikke regne 100 pct. med at den kan afspille plus-skiver. Og min gamle Denver kunne heller ikke læse plus-skiverne. Men du har også ret i, at som tiden går, hører det fortiden til.
Til top
Lynge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 22:06

Hej Brian

Lige for at "skære det ud i pap": Min Panasonic er godt nok en anden type (DMR-HS 52 harddisk-optager) og jeg kan ikke brænde i 8X. Det jeg mener er at min Pana ikke har problemer med at håndtere hverken 2X, 4X eller 8X Verbatim skiver.Undskyld hvis jeg har udtrykt mig uklart. (jeg har dog læst at visse andre fabrikater godt kan have problemer med dette) Jeg har ligeledes læst på en amerikansk hjemmeside (husker ikke navnet) at det er muligt at opgradere sin Pana til at skrive i højere hastighed. (Min lokale forhandler har dog ikke kunnet hjælpe mig)

Hilsen Lynge

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu