recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nukke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD problem
    Sendt: 28-November-2004 kl. 14:05

Jeg har fornyeligt købt en brændbar DVD af mærket FUJIFILM DVD+R med 4x speed. Den virkede uden problemer Så var det jo at jeg skulle bruge nogle flere og bestilte derfor 25 stk. fra Tyskland. De hedder det samme men er med 8x speed. Disse skiver kan jeg så ikke få til at virke....

Jeg bruger dem primært til at brænde film på og jeg brænder med 2,4x hastighed.

Hvad er grunden til at de nye skiver ikke virker, kan forskellen i skrivehastighed gøre foreskellen.

Er der nogen der eller har gode erfaringer med bestemte mærker?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Mvh

Nukke

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 00:50

Hvis du har en ældre DVD brænder (eller recorder), hvilket din brug af 2.4x brændehastighed tyder på, så skal du nok opgradere firmware på din brænder (eller recorder) for at få de nye hurtige medier til at virke.

På min Fujifilm DVD+R 8x boks står der følgende:

* CAUTION - New Standard 8x Speed DVD+R
Using this media with certain 2.4X DVD+R/+RW drives or recorders, or certain 4X DVD+R/+RW drives or recorders may result in writing errors, failures in retrieval of data, or damage to the data recorded on this media. (Detailed information inside).

Indeni er det så uddybet:

To use this media with such drives or recorders at their maximum speed of 2.4X or 4X, you must upgrade your firmware that supports the new 8X media. Please make sure to ask your machine's manufacturer, or check the following website: www.DVDRWservices.com

De medier du har købt er rigtig gode i nyere brændere, f.eks. i min Plextor PX-712A (12x) og min NEC ND-3500AG (16x) men du skal altså nok opgradere din firmware, hvis det er muligt. Ellers kan det jo være at du kan bytte dine hurtige medier for nogen langsomme medier fra en af dine venner eller bekendte?!

Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 09:28
Hvad er media koden på disse nye fuji skiver??

Bare så jeg ikke kommer til at købe nogen til min antikke dvd brænder :-)

/Sune
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 13:52

Fujifilm DVD+R 8x skiverne har media koden "YUDEN000 T02", og er altså produceret af Taiyo Yuden - en af de mest velrenommerede producenter af brændbare medier.

Disse skiver skriver uden problemer med 12x i en Plextor PX-712A brænder og med 16x i en NEC ND-3500AG brænder.

Redigeret af DrageMester
Til top
KlausM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2004
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 08:44

I følge det jeg har læst, så er dette problem ikke begrænset til Fujifilm. Det gælder alle mærker.

Til gengæld er det ikke lykkedes mig at finde ud af hvilke disk speed-grades LG RH 4810 kan brænde korrekt. Er der nogen der ved det?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu