recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dlna i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dlna i stuen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dlna i stuen
    Sendt: 27-Juni-2012 kl. 20:08
Jeg har lige et par spørgsmål til nutidens nye gadgets og dlna?

1) Er det muligt at få et TV som både fungerer som DMR og DMP?
2) Er det muligt at få en android wifi tablet til at fungere som DMC og DMP?
3) Er det muligt få en router med tilhørende usb HD eller NAS til at fungere som DMS?
4) Er det muligt at tænde og slukke de nye TV med en wifi og bluetooth android tablet?
5) Er det muligt at sende alt slags digital lyd fra TV videre gennem hdmi til en AV receiver?
6) Er det mulligt at få en AV receiver som kan fungere som DMR til video?

Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hitolaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 21:26
Puha, det var mange spørgsmål :-)

1.) Ja da, men det er lidt af en jungle. De fleste fabrikanter skriver bare, at de understøtter DLNA, hvilket oftes bare betyder at de fungerer som DMP. Alle de store fakrikanter har modeller der også kan fungere som DMR, fx Samsung ESxxxx serierne understøtter det.

2.) Ja da, fx "Mit TDC" app'en (du behøver ikke at være TDC kunde for at bruge DLNA delen)

3.) Ved ikke med router, men de fleste NAS enheder har en DLNA server installeret, selv de billige. Har selv en Linkstation som kommer med Twonky og min ReadyNAS kører med den nye Plex som også fungerer som DMS.

4.) Ved jeg ikke, men jeg er rimelig sikker på at det ikke kan lade sig gøre.

5.) Ja og nej. Hvis dit TV og AVR understøtter HDMI 1.4's Audio Return Channel, så kan du godt, men ellers er det jo bare koble digital ud fra TV'et til AVR'en.

6.) Jeg har ikke hørt om nogle der understøtter video. De fleste Denon AVR fungerer som DMR (vist AVR-1912 og op), men kun til audio.
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 22:42
Tak for der yderst fyldstgørende svar. Angående nr 5 mener jeg bare at have hørt f.eks DTS er et problem men hvis hdmi 1.4 med arc er nok lyder det nice.
Hvis nogen kan svare på nr 4 vil jeg være glad :)
Til top
JesperCph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperCph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 21:33
4) Panasonics Viera remote app kan benyttes til at slukke TVet. Fåes til android og ios. Besynderligt nok ser der ud til at kun ios'en kan tænde tv'et og kun 2012 modellerne. Men det kan også være at ios manuelen bare er mere opdateret end android manualen. 

Topmodellen VT50Y kan iøvrigt også agere DMS på det lokale netværk så du kan se TV på din tablet/phone. Jeg modtager mit i næste uge og vil så teste om ikke jeg udefra internettet kan benytte min VPN server i NASen til at sno mig hen til TV'ets DMS og få mit danske tv med i udlandet. Så er der ikke nogen grund til at fedte med Slingbox elller lign.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 22:14
3. JA
flere af dem med usb kan fungere som DLNA / UPnP media server

Netgear og Dlink og mange andre laver dem.

Ofter er ydelsen fra HDD til router ikke super høj - så til fuld 1080P bluray rip vil det nok være et problem.
.....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2012 kl. 01:29
Det lyder interessant. Har også lige fundet ud af at mit es8005 kan benyttes til at skabe et access point hvilket egentligt er ret cool. Jeg vil da lige prøve at se om det kan streame Tv eller optagelser :) Jeg kan stadig ikke tænde via nogen app. Hvis nogen ved noget må de gerne skrive. Ellers har jeg efterhånden besluttet at købe enten Asus rt-n65u eller en endnu ikke annonceret 802.11ac router med qualcoms nye 1 ghz dual core chipset med USB 3.0. Hvis testene er gode så sparer jeg en NAS :) Det spiller forhåbentligt bare med denon avr-3313 og nexus 7 :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu