|
Online backup af billeder |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 22:59 | ||
Ja, men det er for lige så mange computere som du har i huset. Jeg har dropbox på min mac, min pc min server og min iPhone. Jeg skal ikke tænke online. for når mine billeder ligger i den rigige folder, så bliver de auto synkroniseret op i skyen. Har jeg to PC'ere hjemme så synkroniserer de via det interne net. laver jeg en rettelse i billedet, så sender den kun delta data op. Du har versionering, så du kan genskabe hver enkeltfil, og som en SUPER bonus. Let share af filer. Se bare her... Og så kan du bruge den til alt, ikke kun billeder.
Redigeret af hummelmose - 07-Oktober-2010 kl. 22:59 |
|||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 23:20 | ||
Det gør sig nok gældende for al online plads, eftersom man betaler for pladsen og ikke antallet af opkoblinger.
Samme mulighed har man også med Skydrive.
Igen, det kan man med al online plads..
M.v.h.
|
|||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 23:23 | ||
Ja, men du har ikke delta.
Og delta er altså vigtigt. Hvis du har en fil på 20 MB oppe, og du retter ganske lidt i den, så sender den kun ændringerne op. Så det går lynende hurtigt. Hvis du gemmer filer som allerede ligger deroppe, så lægger den bare en reference til den. Alt i alt meget mere gennemtænkt end f.eks. suggarsync osv. Men hvis man stadig satser på FTP backup, så er et webhotel jo fint nok.
|
|||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|||
evilguy
Super bruger Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 08:37 | ||
Mozy.com har rettede mig mere end én gang. Ubegrænset størrelse på backup'en (jeg bruger pt. 112 GB) og upload hastigheden er op til 2 Mbit, hvilket faktisk er ret vigtigt, når man lige skal lave en backup af familievideoerne, som fylder 45+ GB.
Man kan lave "restore" både i selve backup programmet og direkte på Mozys hjemmeside, hvilket er MEGET smart, når ens maskine ikke starte og man står og skal købe en ny computer, men lige mangler den ene fil til chefen her og nu. Thumbs up til Mozy.com herfra - billigt, let og effektivt. De har vidt en 2 GB gratis porøvetjeneste, som du kan afprøve Mozy med. Jeg kan også anbefale dansk Bullguard, hvis man er på udkig efter en let all-in-one sikkerhedsløsning, men hvis man skal lave backup af meget data (læs: over 10 Gb), så er denne løsning meget dyr. Redigeret af evilguy - 08-Oktober-2010 kl. 08:39 |
|||
henningdalgaard
Guld medlem Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1683 |
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:11 | ||
25gb gratis med microsoft lyder da som en god deal. Nogen der har erfaringer med det?
|
|||
Stone
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 14:08 | ||
Du har vel ikke tilfældigvis internet fra TDC?
I så fald har du 5GB webdisk. Mvh. Steen |
|||
eHesel
Ny bruger Oprettet: 13-Januar-2009 Status: Offline Point: 16 |
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 14:48 | ||
Ja, det fungere fint. Man får 25 GB hvor man kan uploade filer til, dog max 50 mb pr fil, men det er vel ikke noget problem med billeder. Derudover får man med Live Mesh 5 GB som man kan synkronisere mellem flere computere ligesom med Dropbox. Bruger slev både Dropbox, Mesh og Skydrive. Dropbox er nok det nemmeste at bruge, men der får man jo kun 2 GB, så jeg foretrækker Mesh.
|
|||
kalt
Bruger Oprettet: 01-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 14:59 | ||
centric
Super bruger Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 16:38 | ||
Nemlig! www.mejuba.com er fremragende: Gratis, ubegrænset plads og ingen reklamer. Det er en dansker der ejer siden og man kan et interview/baggrund om siden her: http://www.comon.dk/nyheder/Google-model-skal-goere-gratis-fototjeneste-til-guldgrube-1.371453.html |
|||
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 12:19 | ||
[QUOTE]
Hos Mozy betaler du også pr computer! |
|||
Kim_p
Ny bruger Oprettet: 12-Juli-2009 Status: Offline Point: 18 |
Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 18:21 | ||
Jeg bruger skydrive men jeg mangler bare et ordentlig program til at synkroniser med nogle forslag
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 18:22 | ||
"Windows Live Mesh" - en del af Windows Live pakken...
M.v.h.
|
|||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |