recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor Medie test hos X-bit lab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStor Medie test hos X-bit lab

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Emne: Stor Medie test hos X-bit lab
    Sendt: 17-April-2005 kl. 11:09

X-bit labs har lavet en meget stor test af DVD medier, som er værd at læse!

Find den her !

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2005 kl. 13:07

Hej Michael,

Det ser meget interessant - og overraskende ud...

Generelt får Verbatim medierne nogle hårde ord med på vejen - eller viser sig i hvert tilfælde overraskende dårlige i deres test (andre medier produceret af samme fabrik - CMC/Mitsubishi - viser sig endog endnu ringere).

Jeg kunne godt have tænkt mig at de havde prøvet blot én anden DVD brænder (f.eks. Plextor el. Pioneer) for at se om valg af brænder giver store udsving. Yderligere tager de slet ikke stilling til langtidsopbevaring/holdbarhed. Hvem ved om de forskellige medier er til at læse om ½ eller 1 år (det er selvfølgelig svært at teste - men måske de kunne følge op senere).

Jeg har aldrig selv foretaget PO/PI tests (da min brænder ikke understøtter det) - kan blot konstatere at jeg aldrig har haft problemer med Verbatim DVD+R/RW (samt den korte tid jeg har benyttet Verbatim DVD-R/RW).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2005 kl. 19:00

Som du ved er det altid sådan at brænde, firmware og medie er 3 faktore i det færdige resultat. Hvis man variere på de 3 variable får man forskellige resultater.

X-Bit Labs varierer så Mediet, og holder de to andre konstant. Ikke optimalt og som dig ville jeg gerne se andre brændere og netop Plextor og Pioneer, som er to af de førende mærker, men det får vi altså ikke.

Jeg synes dog at artiklen er værd at læse selvom jeg heller ikke er enig med resultatet.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2005 kl. 01:35

En anden og ligeså gyldig konklusion på X-bit labs testen af Verbatim medier ville være, at LiteOn drevet er utroligt dårligt til at skrive på det mest almindelige mærke af DVD medier - nemlig Verbatim!

Især hæfter jeg mig ved at testen af Verbatim Double-Layer disk falder modsat ud i forhold til stort set alle andre tests af DL medier; der er ellers bred enighed om at Verbatim er de eneste DL medier man kan stole på.

Så denne single-brænder test skal tages med et stort gran salt, medmindre man selv har samme drev!

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2005 kl. 10:47

Den test giver jeg ikke møj for, fordi Verbatim går da for at være de bedste medier man kan købe.

Og at alle brænder kan både læse og skrive på dem og ligeså at

alle DVD afspiller kan læse dem.

Og det er jo hvad forbrugerne siger og det stoler jeg mere på.

Jeg har brugt Verbatim siden 1995 og har ikke haft 1 fejl endnu,

og alle mine skiver kan læses endnu.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2005 kl. 16:40
Anvender selv hovedsageligt Verbatim,men vil godt påpege,at Tyske PC-WELT heller ikke er begejstrede for dem.Og de tester altså m flere brændere.Har selv brugt NEC,Plextor og LG brænder.I alle tilfælde har jeg haft periodiske kompatibilitetsproblemer på halvdyre afspillere( ca4000 krs SONY og Harman Kardon)Jeg har prøvet utalige kombinationer af medier,FW,brændersoftware/hastighed osv,osv.Intet har jeg kunnet opnå et 110% resultat med.På bambus-afspillere til under en tusse er der ingen problemer(-bortset fra generel dårlig lyd og billede)Hvis man har fundet en tilfredsstillende kombination,tror jeg bare man skal glemme div. test !!   
Til top
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2005
Sted: Singapore
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2005 kl. 07:44

På:

http://www.videohelp.com/dvdmedia

Kan man se brugerkommentarer på en stor mængde forskellige medier, samt hvilke afspillere/brændere der har været problemer med når de afspilles/brændes.

Men vil dog også give Lennon ret. Hvis man har fundet noget man er tilfreds med må det jo være godt nok.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu