|
Canon Powershot eller Nikon Coolpix? |
Besvar |
Forfatter | |
el-HL
Bruger Oprettet: 09-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-December-2012 kl. 15:45 |
Hej, vores datter på 12 ønsker sig et kamera i julegave, men hvilket et er bedst til prisen omkring 800 kr +/- ??
Jeg har tænkt lidt på et Canon, Nikon eller måske Olympus. Er der nogle gode forslag?? Pft ! |
|
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center WD TV LIVE PS3 Sony 32EX500 Sagem HD PVR 101-ST |
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Canon's Powershot modeller går man aldrig galt i byen med. De er nemme at betjene med deres enkle menusystem. Billedkvaliteten er god, med en flot farvegengivelse og ditto kontrast, samt flot detaljegrad.
Med dette Canon PowerShot A3200 SILVER tilbud, får man rigtigt meget kamera for pengene. (699 kr.) Så er der også råd til et SanDisk 8Gb 30Mb/s. SDHC
kort til 79 kr. fra samme butik. I øvrigt en udemærket netbutik, som jeg og mange andre fotointeresserede har haft lutter af gode oplevelser med. Har selv haft 3 rigtigt gode Powershot modeller, der alle leverede varen. IXUS modellerne er der gået mere op i størrelse og udseende - derved også mindre sensor = en anelse mindre billedekvalitet. Kender ikke rigtigt noget til Nikon's Coolpix. Som er deres tilsvarende line-up i kompakt kategorien. Her må andre byde ind. Redigeret af Roland - 03-December-2012 kl. 03:03 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke at der er den store forskel på kvaliteten. Jeg ville gå efter den hun bedst kan lide designet/størrelsen på. Har du overvejet et let brugt ixus eller lignende lidt bedre og mere kompakt kamera, uden at have kigget efter vil jeg tro at dba og g&g flyder over med kameraer som disse i øjeblikket.
/ask |
|
el-HL
Bruger Oprettet: 09-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for råd.
Mest peger på A3200, ser ud til at være rigtig god til prisen, selvom det er en 1,5 til 2 år gl. model, løber dog op i 848,- med SD kortet og porto, men stadig ok. Jeg synes også den overhaler lidt indenom tilsvarende Nikon Coolpix model ala S3200/3300 på en eller anden måde, tror jeg bestiller A3200. |
|
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center WD TV LIVE PS3 Sony 32EX500 Sagem HD PVR 101-ST |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19550 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har et ultra gammelt Powershot A620 der stadig tager fremragende billeder og kan fokusere fra 0 mm afstand. Har også et 3200iS, der ikke er så godt til macro, men til gengæld er pænt godt til at tage video med og dejligt lille og hurtigt at have med i lommen.
A620'eren bliver brugt til detaljeringsfotos af modeltog - ikke mindst på grund af "flip-ud" skærmen, hvorimod A3200 har overtaget "dagligdagsbillederne" ikke på grund af den (forholdsvis) hurtige processor og meget handy størrelse. A3200 er i mine øjne et godt mellemklassekamera, som dog mangler "luksusfølelsen" af et Ixus. Men det tager ganske fine billeder sådan til husholdsningsbrug Du kan kigge på lidt youtube uploads, det er nok tydeligt hvilke der er med A3200 og hvilke der er med A620 http://www.youtube.com/user/moppemail Klaus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |