|
Hvad betyder....+ og - osv |
Besvar |
Forfatter | ||
DVD Novicen
Ny bruger Oprettet: 04-Januar-2006 Sted: Djibouti Status: Offline Point: 1 |
Emne: Hvad betyder....+ og - osv Sendt: 04-Januar-2006 kl. 17:47 |
|
Hej Da jeg er den lykkelige nybagte ejer af en DVD optager med HD er jeg i vilrede.....! Hvad betyder de enkelte bogstaver på medierne DVD+R / DVD+RW O.S.V. Hvilke skiver passer til min JVC DR-MH200SE ...?
Håber ikke det er dumme spørgsmål Mvh Per |
||
uffesteenberg
Junior bruger Oprettet: 04-Januar-2006 Status: Offline Point: 28 |
Sendt: 04-Januar-2006 kl. 17:56 | |
DVD- og DVD+ er to forskellige "mærker".. ikke nogen særlig foskel - at der findes to slags skyldes hovedsaglligt producenternes stridigheder og patent-spørgsmål.. Din afspiller burde kunne spille både + og - uden problemer.. muligvis kan den også optage på begge slags. -R og +R: Kan kun optages én gang -RW og +RW: Kan slettes og optages over igen og igen..
Se i øvrigt her: http://www.jvc.dk/product.php?id=DR-MH200SE&catid=100017 |
||
Mr Rius
Ny bruger Oprettet: 04-Januar-2006 Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 04-Januar-2006 kl. 17:57 | |
Den ene format har philips opfundet , sammen med sony og panasonic , tror jeg det er , den anden blev opfundet for ikke at betale copydan afgift til phips standarten ( det er dvd +\- vi snakker om) i praktisk , så er der ingen forskel |
||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 05-Januar-2006 kl. 10:21 | |
Hej Per,
Du kan se lidt mere om de forskellige DVD medie-typer her. Der er forskellige forklaringer til hvorfor der overhovedet er forskellige og "konkurrerende" formater. DVD-R/-RW/-Ram er standardiseret af DVD Forum (en sammenslutning af producenter der har til formål at fremme DVD Video standarden). DVD+R/RW er standardiseret af DVD+RW Alliance (også en sammenslutning af producenter) der efter eget udsagn mente at DVD-/Ram ikke var gennemtænkt i forhold til både DVD recordere og PC brug.
Det gør DVD-R, DVD-RW (officielt kun version 1.1 medier - 1x-2x, men i praksis også version 1.2 medier - 2x-4x) samt DVD-Ram. Som flere andre har skrevet er DVD-R beregnet til at skrive til én gang, DVD-RW kan skrives, slettes og skrives igen og igen. DVD-Ram er lidt anderledes opbygget end DVD-RW og kan også skrives, slettes, skrives igen og igen, men kan ikke bruges i gængse DVD afspillere. DVD-Ram medierne er mere egnet til optagere uden harddisk, da de har harddisk lignende egenskaber. Med den høje pris på disse medier vil jeg anbefale at du holder dig til DVD-RW med den optager du har. /Lars Redigeret af laursen |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |