recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket spejlrefleks til max 5000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket spejlrefleks til max 5000?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 16:05
Ifl. Canon så dækker den paneuropæiske garanti, hvis du køber i et af de lande, der er omfattet af denne.
Det gælder for flg. lande:
Belgien, Danmark, Tyskland, Spanien, Frankrig, Grækenland, Irland, Island, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Norge, Østrig, Portugal, Schweiz, Finland, Sverige, England.

Det vil sige hvis du f.eks. køber et kamera i Tyskland, kan du få det repareret hos Visual Service (aut. serviceværksted for bl.a. Canon) her i Danmark.

Jeg har selv fået repareret og til sidst fået nyt, da mit 1D Mark III gik i udu. Også selv om det var købt på De Hollandske Antiller (som jo er en del af Holland).

Husk dog på, at parallel importerede kameraer ikke er omfattet. Så tjek lige det firma du evt. vil købe fra, om det reelt set er beliggende i det land, det sælger fra.

Ved så ikke hvordan det forholder sig med Nikon eller andre mærker. Men det står sikkert på deres supportsider.

Til selve spørgsmålet, så er det meste sagt. Jeg er selv yderst tilfreds med Canon's produkter og har efterhånden brugt en lille formue på deres fede produkter.
Jeg startede op med deres entrylevel kamera 400D den gang og blev så hooked, at jeg nu har 2 fede kameraer og 8 super objektiver. Så pas på - det kan nemlig gribe om sig. Wink

Et godt starterkit kunne være dette sæt: Canon EOS 550D m. EF-S 18/135 IS - det ligger dog lidt over dit budget. Men du har til gengæld også et rigtigt godt kit, hvor der både er noget vidvinkel og lidt tele.

Redigeret af Roland - 26-Januar-2012 kl. 16:20
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 16:28
Hvad med Nikon D3100 - der er noget billigere end D5100, så kan der blive penge til et bedre objektiv.

Venlig hilsen
KB
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 17:26
Et Canon 600D kan fås for 4799,- i elgiganten. Det har jeg selv og det tager supergode billeder. En god ting ved det er, at der er kommet en masse hjælpetekst i displayet under de forskellige indstillingsmuligheder, så man nemmere kan finde ud af hvad det forskellige gør. Rigtig godt hvis man er nybegynder. Og så har det også en drejelig skærm så man nemt kan tage håndholdte billeder i en "skæv" vinkel. Og så kan man beskytte skærmen når det pakkes væk. Dog kan jeg ikke anbefale det hvis du har planer om at videofilme med det. For det har kun manuel fokusering. Hvis det mere er til multimediebrug, så skulle Panasonic GH2 og lign. være helt suverænt. Men jeg synes dog det er for småt at holde ordentligt i hånden.

http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/spejlrefleks-systemkamera/EOS600D1855IS/canon-digital-spejlreflekskamera-eos-600d
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Et Canon 600D kan fås for 4799,- i elgiganten. Det har jeg selv og det tager supergode billeder.

Det minder mig om historien om den berømte fotograf der blev inviteret til middagsselskab og værten tog imod ham med et "Rart at møde dig. Jeg er vild med dine billeder, du må have et virkeligt godt kamera".
Festen går sin gang og da det er blevet tid til at gå hjem giver fotografen værten hånden og siger "Det var virkeligt hyggeligt. Maden var fantastisk, du må have et supergodt komfur". LOL

Jeg har prøvet både Canon 600D og Nikon D3100 og på begge kameraer tager jeg smårystede, let uskarpe og jævnt uinteressante billeder, hehe..

Til OP vil jeg sige, hop lidt af specifikationsræset, find et kamera der ligger godt i hånden og brug så krudtet på at finde objektiver der passer til den type billeder du gerne vil tage. Fidusen ved dslr ligger ikke i at "mekanikken" er bedre end de der kompakt og semi-kompakt kameraer, men derimod i at du kan få lov at styre indstillingerne selv og du kan benytte objektiver der er skræddersyet til specifikke opgaver i stedet for et fast objektiv der er bygget sammen med kameraet og umuligt kan være godt til det hele.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 00:39
Ja ja, hvis man vil misforstå... :)

Jeg kan selvfølgelig ikke vide noget om fotografens parkinson eller evner . Men den tekniske del kameraet selv står for, er super god og især til den pris - ok? ;)

Og ja med 600D får du nemlig rigtig mange af de små indstillingsmuligheder som der bl.a også er i et noget dyrere kamera som eks. 7D. Men igen, det kommer jo så også an på om det er det du vil.

Om det så skal være Canon eller Nikon er sku et religionsspørgsmål. Gå efter hvad du selv mest føler er rigtig, når du står med dem i hånden.

Redigeret af Enerneslo - 28-Februar-2012 kl. 00:43
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu