recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvd for alle afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvd for alle afspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Surenth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Dvd for alle afspiller?
    Sendt: 08-Juni-2006 kl. 23:53

Heya!

Efter lidt søgen frem og tilbage, vil jeg høre om nogen ag jer kan hjælpe mig!?

Hidtil har jeg brugt Verbatim, både + og - r, uden problemer. Men når jeg tit har brændt en dvd til vennerne eller familien, hører jeg tit at de har problemer med at afspille dem, ved godt at alle dvd ikke kan tag alle dvd'er..

Mit spøgsmål er så, nogen der kender nogen dvd medier som kan afspilles på alle dvd afspiller uden nogen problemer, kunne være fedt hvis man kunne afspille "hjemmebrændte" dvd'er ligesom når man har købt en original dvdfilm.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 00:07

Der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Nogle forhandlere af DVD medier sælger en pakke med samples af forskellige disc mærker; så kan man hurtigt og billigt prøve en masse forskellige.

Hvor stor en andel af dine venner/familie har problemer med Verbatim? Som du selv siger, der er ingen garantier, men Verbatim bør ligge i den gode ende.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Surenth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 00:15

Tjaaa..altså nu havde jeg lavet et lille videoklip som de havde fået, det var to af dem der ikke kunne afspille hele videoen færdig, de fik henholdsvis - r, men når jeg afspiller ved mig selv fungere det helt fint.

Men mit spørgsmål var egentlig mere, om der var nogen der kendte til nogen dvd medier som kunne bruges til all round, uden at man skulle til at spørge mosteren om hun har en afspiller der kan afspille + eller - r, og hun vil bare kigge uskyldig på en, fordi hun ikk aner hvad man taler om...

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 00:30

Hvis du finalizer og bruger gode medier og de ikke fedtes eller beskadiges er det stort set statistisk ligegyldigt, om du bruger -R eller +R.

Se evt. på http://www.recordere.dk/faq/?f=26, et citat:

DVD-R er godt til at dele med andre, det samme er DVD+R. Begge formater kan afspilles på de fleste almindelige DVD afspillere og computere.

Og ja, bare der stod alle - men sådan er det ikke i praksis.

"Mosters gamle afspiller er ikke nødvendigvis altædende".

Her er meget mere om emnet på engelsk: http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#4.3.1

"Very roughly, DVD-R and DVD+R discs work in about 85% of existing drives and players"

Redigeret af Carser - 09-Juni-2006 kl. 00:32
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu