|
DVD mediets historie |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 07:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
- Nååå, ok!
Ok - men i artiklen lyder det som om det med at der skulle være plads til Beethovens 9'ende først kom efter at 12 cm formatet og de 60 minutter var standard. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
sodaha
Super bruger Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 08:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Omkring år 2000 købte min bror en MD-recorder samt en CD-recorder af mærket Pioneer (jeg kan desværre ikke huske model nr), for at overspille noget af hans LP-samling på et par tusinde til CD. Han overspiller musikken først til MD for at kunne redigere det og lægge det i en bestemt rækkefølge for derefter at videre kopier det til CD. Og som der allerede er skrevet om så kostede musik CD-R skiverne en bondegård, så det blev hurtigt en dyrt fornøjelse at overspille til CD. Men året efter fandt han en professional CD-recorder som kan optage på de alm. CD'er, som bruges til PC'er. Så denne fik han bestilt hjem. Så nu koster det næsten ingen ting at få kopieret det gode gamle musik som stadigvæk kun findes på LP. Han købte den hos www.polteknik.se som ligger i Stockholm og CD-recorderen er af mærket HHB CDR-830. http://www.hhb.co.uk/hhb/int/hhbproducts/cdr830/index.asp Selve HHB CD-recorderen er 99.9% lig med Pioneers eneste forskel er at HHB er lilla farvet og at den kan optage på de billige CD-skiver. |
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 09:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Idag tror jeg ikke det er så svært at finde CD-optagere i det prisleje - nå ja, der er måske ikke så meget at vælge mellem... Men Tapeconnection har en smart model, som jeg godt kunne tænke mig, nemlig en harddisk optager med CD-optager. Men jeg ved så ikke hvor meget man kan redigere i harddisk optagelserne - om man kan det samme som på MiniDisc. Hvis det er tilfældet kan man jo klare sig med een maskine. Men jeg vil nu beholde min MiniDisc stadigvæk, den er altså bare god. Prisen på Yamaha'en ved Tapeconnection er 6.499,-
Redigeret af Thorvald - 15-Februar-2007 kl. 09:40 |
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |