Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
|
Emne: DVD-skiver til DVD-optager og PC Sendt: 12-Februar-2007 kl. 22:17 |
Selvom jeg gennem nogle år har brændt DVD-skiver, er jeg pludselig kommet tvivl om de skiver jeg bruger.
På min Medion PC har jeg faktisk ikke brændt ret meget
- og via beskrivelsen står der at den kun kan klare x2 og x4, vil det så sige det ikke er en god ide at overføre optagelser fra f.eks. -R og +R x16 skiver der kan anvendes i min Sony RDR-HX710?
Og skal man nødvendigvis være så meget fokuseret på de gange hastigheder, når man anvender + og - skiver
DVD-optager til PC?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 12-Februar-2007 kl. 22:22 |
Du kan sagtens optage de hurtige skiver på en langsommere hastighed, du skulle kunne anvende de nuværende i din Sony.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
|
Sendt: 12-Februar-2007 kl. 23:42 |
Man kan sagtens brænde "hurtige" skiver ved en "langsom" hastighed, problemet er at for at få et optimalt resultat så skal DVD brænderen have en "skrive strategi" for det anvendte medie, hvilket vil sige at brænderens firmware skal kende mediets media code (MID) og have informationer om laser power o.l. for brænding.
Hvis brænderens firmware ikke er programmeret med denne information, så vil den vælge standard værdier og det kan give alt fra halv-dårlige resultater og til at brændingen fejler helt.
En gammel 4x brænder vil helt sikkert ikke have skrive strategier for nyere 16x medier, så resultatet kan sagtens blive meget dårligt. Men du kan jo altid prøve.
Redigeret af DrageMester - 12-Februar-2007 kl. 23:42
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 09:00 |
Tak for de svar der foreløbig er kommet. Selvom min PC kun er lidt over to år gammel er det jo underligt at den ikke i brændingshastighed passer til de forskellige DVD-harddiskoptagere? Og når min Medion PC ellers er indstillet til næsten samme funktioner som en DVD-optager?
- I øvrigt bruger min PC Nero brændingsprogram.
Samtidig kan man sige hvor det indtil for kort tid siden var muligt næsten alle steder at købe x2 og x4 i både + og -, så er det pludselig blevet x8 og x16, der er blevet det almindelige format. Og så er man lidt på herrens mark.
Og da jeg ikke er den store PC-nørd, ønsker jeg ikke skille noget ad.
Så byd endelig ind på nævnte indlæg.
Redigeret af T-teknik - 13-Februar-2007 kl. 09:07
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 12:52 |
Dragemester skrev:
En gammel 4x brænder vil helt sikkert ikke have skrive strategier for nyere 16x medier, så resultatet kan sagtens blive meget dårligt. Men du kan jo altid prøve. |
Det er jeg ikke sikker på, altid er rigtigt? Min DR-MH30 DVD-optager er specificeret til en brændehastighed på 4x. Men den sluger uden nogen som helst problemer 16x skiver (DVD-R).
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 16:37 |
Er der ikke andre der vil byde ind med brændingshastighed af DVD´er til brug ved både PC og DVD optager?
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 16:51 |
Alt er sådan set sagt om emnet - der er ikke så meget at tillægge
Det skulle da lige være en anbefaling om at udskifte din pc dvd-brænder med en ny up to date model - det er både billigt og nemt.
#Thorvald
Den behøver ikke have problemer med at brænde 4x på 16x skiver selvom den ikke har skrivestrategier for medierne du bruger. Det kan være at standardværdierne den så bruger passer glimrende med de skiver du bruger.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 17:23 |
spawn skrev:
Alt er sådan set sagt om emnet - der er ikke så meget at tillægge
Det skulle da lige være en anbefaling om at udskifte din pc dvd-brænder med en ny up to date model - det er både billigt og nemt.
#Thorvald
Den behøver ikke have problemer med at brænde 4x på 16x skiver selvom den ikke har skrivestrategier for medierne du bruger. Det kan være at standardværdierne den så bruger passer glimrende med de skiver du bruger. |
Som før nævnt er jeg ikke nogen PC-nørd - og umiddelbart synes jeg det er meget, at jeg ligefrem er nødt til at skifte PC brænder ud - jeg ved jo heller ikke om det ødelægger øvrige funktioner på min PC?
Men som det ser ud nu er der nok ikke mere at gøre
8x skiver kan lige gå an på min pc - jeg har ikke prøvet at kopiere dem.
|
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 17:31 |
Som et muligt afsluttende indlæg, er der kun det at tilføje at det nok er ved at være x16 som er ved at være standard - desværre er det lidt surt da min PC som sagt ikke er ret gammel.
Om hvorvidt 16x skiver er værd at afspille på min PC
- om de kan kopieres ved jeg ikke?
Og om det evt. er risikoen værd, det er noget jeg overvejer.
|
|
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 23:23 |
Thorvald skrev:
Dragemester skrev:
En gammel 4x brænder vil helt sikkert ikke have skrive strategier for nyere 16x medier, så resultatet kan sagtens blive meget dårligt. Men du kan jo altid prøve. |
Det er jeg ikke sikker på, altid er rigtigt? Min DR-MH30 DVD-optager er specificeret til en brændehastighed på 4x. Men den sluger uden nogen som helst problemer 16x skiver (DVD-R).
|
Min kommentar gik på selve brænder drevet og ikke på recorderen, og de nye recordere har lavere brænder hastigheder end de nye DVD brændere til pc'er, selvom de understøtter de samme medier.
Din DR-MH30 kan meget vel have skrive strategier til de mest almindelige 16x DVD medier som var først på markedet / først specificeret.
Det er også muligt som spawn foreslår, at den bruger en standard strategi som tilfældigvis virker godt.
|
|