recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluray og regioner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluray og regioner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: Bluray og regioner
    Sendt: 24-November-2007 kl. 10:55

I endnu et forsøg på at overbevise mig selv om at jeg bare MÅ have en PS3 sad jeg og studerede listen over region A film som kan spille i min B afspiller(når jeg får en)

En ting springer dog i øjnene, der er jo overhovedet ingen sammenhæng mellem hvad der KAN afspilles og hvad der ikke kan, der er Sony film der kan og Sony film der ikke kan, ditto med disney, der er nyudgivelser i USA som vi ikke ser i dk i mange måneder endnu der KAN og der er tudsegamle film som er genudgivet på Bluray som IKKE kan (phone booth og speed f.eks.)

FOX er de eneste der tilsyneladende er system i, de har valgt at INTET kan afspilles, det er irriterende, men i det mindste er det da til at finde ud af

Er der nogen der har set et system i hvad djævelen det er der foregår?

Ole

P.s. Dette er så ikke en tråd om hvad der er, og hvad der ikke er, men en tråd om hvorfor nogen er og nogen ikke er :-)

P.p.s opdagede lige Saw fadæsen SAW I og II kan afspilles i en reg b, SAW III kan IKKE, alle er udgivet af lionsgate, slår de plat og krone eller hvad sker der?

Redigeret af fumper - 24-November-2007 kl. 11:00
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 11:36
Det er sikkert et spørgsmål om rettigheder.

Hvis rettighederne til video-udgivelsen (herunder DVD, BluRay og HD-DVD) ligger hos samme juridiske person (firma) i hele verden, så kan de udgive dem uden regionslås, men hvis f.eks. rettighederne til video-udgivelsen i USA ejes af Universal og i Europa ejes af Nordisk Film, så må Universal ikke udgive en regionsfri udgave, da det så bryder ind på Nordisk Films rettigheder.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 12:05

Det lyder jo egentlig logisk nok, da Fox jo f.eks. ikke mig bekendt er repræsenteret i europa (og nej det er ikke noget jeg ved noget om)

syns dog stadig ikke det forklarer hvorfor nogen af sony's udgivelser er, og nogen ikke er, det er vel Sony der udgiver Sony over hele verden?

Ole

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 12:06
Nej - det er det nemlig ikke. Sony kan godt have solgt video-rettighederne til et andet firma, hvis de mener, at de tjener mere på den måde...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 12:28

Syns det er en anelse bizart, jeg var faktisk overbevist om at det var et spørgsmål om at "de" ikke ville have at vi kunne få film(s)ene i europa før "de" syns vi skulle have dem, men det kunne da godt lyde lidt som om det er ren og skær "red tape"

Ole

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 12:49

The Plot thickens, hvem kan så komme med en forklaring på følgende:

Enemy of the state reg. a kan IKKE afspilles på reg. b, hvis det er et spørgsmål om hvem der har rettighederne, siger al logik mig så at reg. b udgaven af samme film ikke burde kunne afspilles på en reg a, men men men, bare det var så nemt... for det kan den nemlig godt...

Hvis det er et spørgsmål om rettigheder, må de europæiske selskaber vel heller ikke udgive uden regioner? (jaja, jeg har lidt for meget tid i dag, men regionskoder pisser mig bare helt vildt af...)

Ole

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 13:17
Der er ingen, der siger, at man ikke kan sælge rettighederne til at udgive den samme film i et geografisk område til to forskellige firmaer.

Ikke dermed sagt, at det er derfor, men rettigheder er et kompliceret område...

Og så kan det jo også skyldes en fejl...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu