recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brændehastighed for DVD 16x skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrændehastighed for DVD 16x skiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bart Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Brændehastighed for DVD 16x skiver
    Sendt: 17-December-2007 kl. 22:43

Jeg ved godt det har været oppe og vende før, men der er noget jeg ikke forstår..

Jeg bruger Verbatim 16x og min brænder er en HP DVD-Writer 840i med nyeste Software..

Men jeg døjer med at mine skiver har ligesom man kan se sådan nogle baner i skiverne, og så kan de godt risikere at hakke i nogle afspillere..

jeg brænder med 4x i DVD Decrypter, da jeg ikke kan vælge andet.. ved ikke hvorfor... hvis jeg vælger 8 eller 10, brænder den kun med 4x..

håber nogle kan hjælpe mig..

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 13:23

Hvis du ikke har opdateret firmware, så vil jeg foreslå at gøre dette:

HP DVD-Writer 840i downloads

Hvis din DVD brænder kun tilbyder at brænde et Verbatim 16x DVD+/-R media med 4x, så er det fordi mediet ikke er ordentligt understøttet i firmware, hvilket evt. kan løses med en firmware opgradering.

Hvis firmware opgraderingen ikke afhjælper problemet, så er det måske på tide at købe en ny DVD brænder med bedre understøttelse af nye DVD medier - de er ret billige efterhånden. Jeg ville f.eks. foreslå en Pioneer DVR-112/112D som afløser.

Hvis firmware opgraderingen giver bedre understøttelse af dine Verbatim medier, så vil jeg dog stadigvæk foreslå at brænde ved lavere end maksimum hastighed; i næsten alle tilfælde får man det bedste resultat ved ca. 8x i en desktop DVD brænder, så det vil jeg foreslå som udgangspunkt.

I øvrigt er ImgBurn en viderudvikling af DVD Decrypter (dog ikke dekrypterings-delen) og jeg kan anbefale den til at brænde. Dette og andre programmer kan dog stadigvæk ikke brænde med en hastighed som ikke understøttes af drev og firmware.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu