recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er der galt med mine skiver ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er der galt med mine skiver ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sommer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er der galt med mine skiver ?
    Sendt: 16-December-2006 kl. 11:27

Jeg har brændt hundredevis af skiver fra min Philips DVDR5330H recorder, men nu er den begyndt at skabe sig....

Jeg bruger normalt RiVision DVD-r 8x speed og det har fungeret upåklageligt..
I går var jeg løbet tør for skiver og satte en RiVision DVD+R 8x i maskinen, og den ville ikke optage på den.
Efterfølgende prøvede jeg lidt forskellige skiver, med det samme resultat hver gang - den optager som normalt, og bagefter er skiven TOM

Jeg fandt en af de skiver som maskinen normalt gerne vil brænde på, men den var nu også tom efter forsøget....

Kan jeg være kommet til at trykke på et eller andet, eller er DVD'en bare gået kold ?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 21:20

Fremgår også af de officielle specs...
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr5330h_02/dvdr5330h_02 _pss_dan.pdf

Ret utroligt i betragtning af at Philips står bag +R(W) formatet....

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 22:41

Det skal man ikke tage så tungt - Philips har altid påstået at deres recordere kunne optage på DVD-R/RW selv om det ikke var tilfældet.  Philips har beklaget det over for mig, men aldrig rettet fx deres hjemmeside.  Jeg har skrevet om det før her i forumet.

I den brochure Jesper referer til står der også (på side 1)

Tilbage er dit problem.  Det virker som om du har fået brænderen over i simuler mode, således at den gennemføre en brænding uden at laseren er kraftig nok til at brænde noget som helst, - den lader blot som om.

Du må ind i opsætningen og se om der er en sådan mulighed.  Jeg kender ikke lige Philipsen.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 22:49

Her er et eksempel på at Philips markedting afdeling ikke kan finde ud af det med plus og streg.

Der er faktisk flere eksempler i forumet.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu