recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD mediets historie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD mediets historie

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 07:33

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Det misforstår du. Kodak PhotoCD afspilleren kunne (som den eneste på sin tid) vise billeder og den kunne også spille CD'er, men ikke samtidigt.

- Nååå, ok!

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Ja det er rigtigt. Man besluttede at Beethovens 9'ende skulle kunne være på CD'en og  Philips bad deres pladeselskab, Polydor finde den længste udgave og ud fra det udregnede man at diameteren skulle være 12 cm.

Ok - men i artiklen lyder det som om det med at der skulle være plads til Beethovens 9'ende først kom efter at 12 cm formatet og de 60 minutter var standard.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 08:38

Omkring år 2000 købte min bror en MD-recorder samt en CD-recorder af mærket Pioneer (jeg kan desværre ikke huske model nr), for at overspille noget af hans LP-samling på et par tusinde til CD. Han overspiller musikken først til MD for at kunne redigere det og lægge det i en bestemt rækkefølge for derefter at videre kopier det til CD. Og som der allerede er skrevet om så kostede musik CD-R skiverne en bondegård, så det blev hurtigt en dyrt fornøjelse at overspille til CD. 

Men året efter fandt han en professional CD-recorder som kan optage på de alm. CD'er, som bruges til PC'er. Så denne fik han bestilt hjem. Så nu koster det næsten ingen ting at få kopieret det gode gamle musik som stadigvæk kun findes på LP.

Han købte den hos www.polteknik.se som ligger i Stockholm og CD-recorderen er af mærket HHB CDR-830. http://www.hhb.co.uk/hhb/int/hhbproducts/cdr830/index.asp

Selve HHB CD-recorderen er 99.9% lig med Pioneers eneste forskel er at HHB er lilla farvet og at den kan optage på de billige CD-skiver.Tongue

Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 09:39

Idag tror jeg ikke det er så svært at finde CD-optagere i det prisleje - nå ja, der er måske ikke så meget at vælge mellem...

Men Tapeconnection har en smart model, som jeg godt kunne tænke mig, nemlig en harddisk optager med CD-optager. Men jeg ved så ikke hvor meget man kan redigere i harddisk optagelserne - om man kan det samme som på MiniDisc. Hvis det er tilfældet kan man jo klare sig med een maskine. Men jeg vil nu beholde min MiniDisc stadigvæk, den er altså bare god.

Prisen på Yamaha'en ved Tapeconnection er 6.499,-

Oprindeligt skrevet af Yamaha.dk Yamaha.dk skrev:

CDR-HD1500
  TEKNISKE SPECIFIKATIONER   DOWNLOAD  FAQ

FLERE BILLEDER > 

CD-brænder med indbygget hard-disk

Yamaha lancerer nu CDR-HD1500, efterfølgeren til CDR-HD1300E som fik EISA AWARD for det bedste indspilningsprodukt. Du kan enkelt kopiere en cd-plade til harddisken med op til 10x hastigheden, og dette helt uden tab af lydkvalitet. Hvis man kopierer en CD med CD-text til harddisken, så følger CD-text med til harddisken. Hvis man kopierer en plade som ikke har CD-text, kan man skabe CD-text. CDR-HD1500 er ideél for en mængde forskellige anvenderområder, og fungerer også som en førsteklasses jukebox. Hvorfor ikke indspille din gamle LP-vinyl pladesamling på harddisken, redigere og vælge de bedste melodier for derefter at brænde en CD med de gamle favoriter?

Redigeret af Thorvald - 15-Februar-2007 kl. 09:40
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu