recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - samsung u40d7005 optagelse på usb disk DRM ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

samsung u40d7005 optagelse på usb disk DRM ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nightrhyme Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nightrhyme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: samsung u40d7005 optagelse på usb disk DRM ?
    Sendt: 09-Januar-2012 kl. 22:08
Hej 

Har købt ovenstående tv til de gamle og købt en usb disk dertil for at kunne timeshifte og optage. 

Det har da også virket upåklageligt. Indtil jeg schedulerede en optagelse på tv3 som test (mission to mars). Kigger så idag og kan se at den har optaget men ved forsøg på afspilning får man at vide at optagelsen er DRM beskyttet ??? 

Skyldes det tv'et eller tv3's signal eller er der noget jeg har overset ?
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 23:23
Der findes et format der hedder HDCP ... jeg kunne forestille mig samsung kun fik lov til "smart tv/hdd optagning" ved, at lægge HDCP henover optagelsen så den ikke kan flyttes ....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 23:28
Det er helt normalt, at optagelser kun kan afspilles på det TV der har optaget det, alle fabrikater overholder den begrænsning af hensyn til ophavsrettigheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Der findes et format der hedder HDCP ... jeg kunne forestille mig samsung kun fik lov til "smart tv/hdd optagning" ved, at lægge HDCP henover optagelsen så den ikke kan flyttes ....

Læs om HDCP på Wikipedia.
Det er ikke et HDCP problem som beskrives her.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nightrhyme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 03:03
Mange tak for svar

Tror dog jeg misforstås lidt.

Tv'et der har optaget udsendelsen kan ikke selv afspille den. Fejldemdelsen fik jeg på selve tv'et.

Samung tv'et synes desuden at formatere enheden med sit eget filsystem som windows ikke kan tilgå..
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 15:52
@Nightrhyme: det lyder som en sag for samsung support... det virker lidt vanvittigt at det fjernsynet optager ikke kan afspilles på fjernsynet på "digitale rettigheder" ....
Måske der ligger noget "software update" til fjernsynet og venter?

@JesperLund: og din meget konstruktive indlæg skal opfattes hvorledes? hvis du mener jeg tager fejl så påpeg det da HVAD jeg siger galt istedet for bare, at henvise til en hjemmeside.
HDCP er en "digital beskyttelse" for forhindrer afspilning uhensigtsmæssige steder...   Alle tekniske finurligheder derud over interessere mig egentlig ikke ...  jeg ved bare, at afspilning af "copy-protected" materiale kræver din "visnings enhed" understøtter HDCP ...

Men mindre du selvfølgelig var så kvik at du opdagede sagen omhandlede afspilning på den enhed der optog...

Redigeret af Juleulven - 10-Januar-2012 kl. 15:52
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nightrhyme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 16:55
Jep måske skulle jeg kontakte samsung support og ja tv'et har aldrig været koblet til internettet (ikke noget de gamle bruger)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 17:04
hvad jeg kan se ligger der en "Firmware" der er frigivet Idag rent faktisk :)

Det er så for en UE40D7005LU model ... om det præcist er den du har tør jeg ikke sige...  og der står ej heller intet om HVAD de firmware rent faktisk gør...

men det var nok et sted, at starte ...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu